besök

söndag 16 maj 2010

Söndag

Idag var sista dagen som gräsänkor. Jocke kom hem runt tre. Det var skönt. Vi blev glada alla tre tjejerna, jag, Wilma och Meja. Wilma blev så hysteriskt glad att hon inte ville sova ens klockan 21.00. Och skrek desperat att hon ville vara med pappa, och undrade med sprutande tårar vad pappa gjorde, och varför han helt plötsligt skulle duscha och hon var tvungen att sova. "JAG VILL VARA MED PAAAAPPPAAAAAAAA" *tårsprut stårsprut*

Åter igen en sån där gång när jag känner mig som en stygg och elak mamma som säger att hon måste sova. Men hon var faktiskt tvungen, för det är dagis i morgon.

Hon var som ett litet plåster på sin pappa och skulle sitta bredvid honom i soffan och se på tv. Sen gick han iofs och sov i två timmar (man sover visst inte så mycket på lan), men så fort han vaknade skulle hon vara där han var igen. Snäll och rar var hon ändå som lät honom sova utan att gå in och väcka honom.

Halv sju sa jag att hon fick gå och säga åt pappa att vakna. "Får jag det nu? NU??" tjoade hon glatt och rusade in i sovrummet.

Ja ja, hon somnade i alla fall runt halvtio, tur var väl det. Sex timmars förskola i morgon som sagt.

En liten present fick hon av pappan också.



Det svarta hon har på benen är permanent märkpenna som hon lyckades hitta igår kväll när jag var på toa. Då blev vi lite osams en stund. Men i övrigt har vi haft det lugnt och fridfullt och myst och haft det bra hela helgen.

-m-

Inga kommentarer: