besök

onsdag 2 februari 2011

Försäkringskassan

Jag fick ett brev från försäkringskassan idag.. och jag blev så FÖRBANNAD! Dom har inte ens koll på sina egna uppgifter, och jag är irriterad nog som det är över livet och all skit som är just nu.
Hur som helst, skickade tillbaka ett klagomål, och det här är vad jag skrev;

jag blir så JÄVLA irriterad! Det är just vad jag vill säga. För det första betalar ni ut förmycket föräldrapenning, då ringer jag och försöker reda ut det på telefon. Sen får jag ett brev hem där ni skriver att ni betalt ut DUBBEL föräldrapenning, en summa på 16068 kronor, vilket inte ens stämmer! Summan ni betalade ut var på 12844. Har ni någon koll alls över huvud taget?!?
Det finns ingen möjlighet i världen att jag tänker betala tillbaka en summa som inte ens stämmer. Dessutom vill jag ha en avbetalningsplan på differensen mellan 12844 och de 8034 jag skulle ha haft. Hur kan ni ens påstå att ni betalt ut 16068 kronor? Någon koll måste ni ju ändå ha på era utbetalning? jag är ARG ARG ARG! Och om jag måste skicka nån form av överklagande via vanlig post så får jag komplett psykbryt!
Och att sen skriva i återkravet "du måste betala tillbaka eftersom du fått felaktig ersättning, vilket du borde ha uppmärksammat, vilket var precis vad jag gjorde, och ringde om, gör mig ännu mer irriterad. Hur behandlar ni människor egentligen! jag bad specifikt om att bli kontaktad omgående rörande de pengarna, och det var FÖRRA VECKAN!!!
Nu får ni vara så goda och höra av er, och gärna bete er på ett sätt värdigt en instutition som jobbar med BEMÖTANDE av människor!
Och det var allt jag har att säga om det.
/Malin Fridh

Kanske inte det mest mogna jag har skrivit i mina dagar, men jag får väl skylla på att jag är diagnostiserad psykstörd då. (självömkan jaja)..

-riktigt jävla irriterade Malin-

1 kommentar:

Ewelina sa...

Stackare!! Jag lider verkligen med dig!
Jag undrar vad det är för jävla stolpskott som jobbar på Försäkringskassan - tar de in vilka idioter somhelst eller..
Nej fy f*n!!
Min mamma fick ett återbetalningskrav på 10.000 för att hon fått för mycket bostadsbidrag utbetalt förra året och jag fick en summa igår då jag tydligen fått för mycket pengar utbetalda för mina praktiker förra året.
Jag blir RÄDD att få pengar av dem nu, de har ju ingen koll alls och vad fan ska man göra när inte pengarna finns?

Usch!!

Förävrigt: Tusen kramar till dig!!

//Ewelina