besök

söndag 13 maj 2007

Jag önskar mig ett annat liv, ett bättre liv, ett lyckligt liv.
Där inget var som varit
Jag önskar mig ett annat liv, ett bättre liv, ett lyckligt liv.
Där allt som gör ont aldrig funnits.
Där allt dumt som jag gjort aldrig hänt.
Där allt ont som hänt mig aldrig skett.
Jag önskar mig ett annat liv, ett bättre liv, ett lyckligt liv.
Där hjärta inte betyder smärta
där det är lätt att andas
Där det är lätt att längta
och att glädjas
Jag önskar mig ett annat liv, ett bättre liv, ett lyckligt liv.

Jag önskar mig en annan väg
än den jag följer
Där inga gropar finns
att ta sig upp ur.

Jag önskar mig ett liv, där jag kan känna mig fri och stark och hel.
Där jag inte har skadat någon.
Där ingen har skadat mig.

Jag önskar mig en annan stig
som leder
åt ett annat håll...
Där jag får längta fritt efter det barn som är mitt
tillsammans med någon
som älskar, som går att älska
Utan hat och smärta..

Jag önskar mig tillbaka, frammåt, åter, åt ett annat håll...

Inga kommentarer: