besök

lördag 24 april 2010

idag..

Är det lördag. Jag ska jobba 09.00-15.00. Sen hämtar gubben och lilla prinsessan mig efter jobbet och det bär av mot cirkustältet. Vi ska gå på cirkus idag har gubben bestämt. Jag är egentligen inget fan av cirkusar. När jag var liten var jag på cirkus med fritids eller dagis, och det var supervarmt i tältet och luktade äckligt. Minns ingenting som helst av föreställningen dock.

Hur som helst, Wilma är uppe i varv och har på de fyrtiofem minuter hon varit vaken, frågat tre gånger om det är dags att gå till cirkusen än. Kan bli roligt bara för det :)

I övrigt så är jag i sjätte månaden nu..eller sjunde graviditetsmånaden om man ska vara petig. Sjätte kalendermånaden. Det börjar kännas ganska ordentligt i fötterna efter några timmar på jobbet. Har lite ont i ryggen också, men bara på en fläck som tur är. Tror det är någon nerv eller något som hamnat lite i kläm. Illamåendet kommer och går lite som det vill.. ibland på kvällarna och ibland på mornarna, men det brukar gå över ganska snabbt.. särskilt om jag störtdyker i porslinstronen.

I torsdags fick pappa en pump eller något sådant inopererad så på tisdag får han sin första cellgiftsbehandling. Eller sina första två kan man säga.. några timmar på sjukan, och sen ska han ha något insprut i 24 timmar. Sen ska det väl gå till så varannan vecka helst vid 12 tillfällen. Tydligen klarar de flesta bara av runt åtta gånger innan kroppen tar allt förmycket stryk, och människan inte orkar mer av den sortens behandling. Hur lungorna ser ut vet vi ännu inte. Är bara någon fläck drabbad så blir det operation, är hela lungorna drabbade är det bara och vänta och skjuta upp det oundvikliga. Vi får veta till veckan.. eller veckan efter det kanske.

Nu kom Wilma inspringande pratandes om dumma och snälla gubbar.. så sa hon givetvis "ska vi gå på cirkus nu".

Dags att hoppa in i duschen och springa till jobbet.

-m-

p.s. Cirkusämnet byttes snabbt mot snopp-ämnet. "har jag en snopp?" - nej Wilma du har ingen snopp. "när jag är kille har jag en snopp. En STOOOOOR!" - men du är ingen kille Wilma. "Pappa är en kille, han har en STOOOOOR". Ha ha.. hon är söt. Snopp-fia. D.s.

Inga kommentarer: