besök

söndag 15 augusti 2010

Söndag 15/8

Idag fyller Wilmas kusin Eleonor ett år. Vad snabbt tiden går. Grattis lilla skrutta!

I övrigt då.. tja.. jag har målat klart en tavelbeställning i veckan.. jag tror att den blev uppskattad :-)



Trodde inte jag skulle hinna måla klart nästan, eftersom bebisen i magen ville ut.. trodde jag alltså. Det ville den uppenbarligen inte, för jag har fortfarande en liten skrutt som sparkar mig i magen inifrån. Idag är det BF + 8 dagar och väntan och frustrationen börjar bli mig övermäktig. Många förvärkar och jag tror att det är dags varje dag.. men det är det inte. Så här tjock var jag igår:



I torsdags blev det trots allt en tur till BB för att jag mått väldigt konstigt och illamående i några dagar. De ville kolla att det inte var havandeskapsförgifning, för att vara på den säkra sidan. Vi kom dit och de satte ctg-kurva för att mäta bebisens hjärtljud och livmoderns aktivitet. De tog urinprov och mitt blodtryck. Allt var bra, ingen havandeskapsförgifning här inte. Däremot trodde de att förlossningen närmade sig med stormsteg och vägrade släppa hem oss. Så vi blev kvar över natten.. Nattpersonalen sa att om inget hänt under natten skulle de sätta igång förlossningen. Inget hände.. men dagpersonalen var av annan mening, så vi fick så vackert sätta oss i bilen och åka hem igen och vänta. Så här sitter jag nu.. och väntar.

På morgonen på BB vaknade jag runt 06.00 och kunde inte somna om. Sen fick jag flashbacks av senast jag var på sjukhus nattetid. Förvisso var jag denna morgon i Nyköping, och den där natten i Eskilstuna.. men färgerna i rummen, och på filtarna är väldigt lika, för att inte säga precis de samma.. så jag gick upp och ut ur rummet, åkte ner till utgången, gick ut i friska luften och började gråta som en tok. Skickade misserabla sms till min syster och kände mig allmänt olustig. Efter en stund släppte "kvävnings-känslan" och jag tog hissen upp igen. Sen blev det frukost, ny CTG-kurva och hemfärd.

Vi får väl se när den lille i magen behagar titta ut.. idag blir det nog inte, men med lite tur sätter värkarna igång på allvar framåt kvällen. I sådana fall kommer den väl efter midnatt och får en egen födelsedag! TOPPEN! ;)

Igår fyllde mitt kusinbarn ett år, lille Noah.. så lite bra är det att vår lilla/lille inte kom igår eller idag. En egen födelsedag vill man ju att den ska ha.

-kram världen-

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men när kommer bebisen då???!!! Vi väntar varje dag,/Kram Anne

Farmor sa...

Nu har hon kommit!! Grattis Malin! Nu har du en "mjuk" mage..hihi ;)