besök

fredag 23 juli 2010

Idag..

..är jag inte riktigt vaken, och illamående. Det är begravningsdag.
Sitter med en kopp kaffe i handen och har inbillade filmscekvenser i huvudet. Något liknande;
---
scenario:
Jag är ledsen. Då kommer en släkting fram till mig och säger något klyschigt som "det finns en mening med allt som händer". Jag ser sorgset och desperat på släktingen "Då vill ja ha en konkret mening!"

På filmduken dyker det upp en sån där hypnotisk cirkulerande spiral i svart och vitt, och vips har sceneriet bytts.

En högst levande pappa Hasse är ute och kör bil med sina barnbarn. Då dyker det upp en lastbil som kör mot färdriktningen, en krock med döden som utgång för alla i personbilen är oundviklig.

Svartvit hypnotisk cirkel igen, tillbaka till mig och den klyschiga släktingen, och plötsligt förstår jag varför jag ska på begravning idag.

Slut på filmscenario.

----

Jag vet, mitt huvud är inte riktigt som det borde just nu.
Har konstiga konversationer i huvudet också.. med påhittade människor. Typ:
människa 1:
-Du verkar ta det med fattning
Jag:
- Jag tar det inte med fattning, jag har bara inte fattat något, det är en jävla skillnad..

---
Lite mer kaffe, sen en dusch så kan jag ju i alla fall hoppas på att jag är mer riktig när jag torkar vattnet ur öronen.

-m-

Inga kommentarer: