besök

lördag 7 januari 2012

jag får lite.. magknip.. av ord. Jag älskar ord. Och när någon kan använda ord, måla med ord, tända eldar med ord.. ger det mig magknip. Nästan fjärilar.. så lätt är det att få mig ur balans. Det är bara ord men det triggar mig, äter mig, inspirerar mig

Längtar i mig
och jag vill sluka det, fånga det, fångas av det
Vill ge tillbaka
med ord
nästan röra
med ord
beröras
av ord

och mina ögon sprutar eld
som ska fångas
uppfattas
speglas

Och jag lider
av ord
Kvider
av ord
kvävs av att inte få mer

det är bara ord
och du ser mig inte
bland orden
bokstäverna

känner inte
att huden brinner
ögonen blixtrar
blodet pulserar
och käkarna pressas samman

Allt
bara av ord
och det får mig att leva
och jag saknar det
behöver det

Få leva bland orden
finnas till bland orden
bli sedd
bland orden

Så se mig! jag kräver det, jag behöver det, jag vill det! Sluka mig för fan och låt mig dö lycklig! eller låt mig smaka i alla fall, på dina ord. Ge några av alla dina ord till mig..

-m-

Inga kommentarer: