besök

söndag 8 januari 2012

om jag kunde förklara
om jag skulle beskriva

som tusen fjärilar i magen
med risk för explosion
som ett irrande
sökande
brännande
kännande
längtande
smärtande
skärande

och jag måste ut och gå
långt och snabbt
och ändå försvinner det inte

och ögonen brinner
hjärtat brinner
hjärnan brinner
kroppen längtar

kan inte sitta still
som kärlek
förälskelse
riktas mot dig
mot dig
mot dig
som råkar stå närmast
som råkar vara längst bak i kön
bara du ser tillräckligt intressant ut
och ser mig

Att vara mitt uppe i
för att en stund senare
en vecka senare
några veckor senare
vakna upp
till vardag

går inte att sova
bara att irra
hit och dit
i tanke
i känsla

lyckliga ni som slipper vara här
olyckliga ni
som inte får känna så här
olyckliga jag
som inte får vara som ni
lyckliga jag
som slipper..

-m-

Inga kommentarer: