besök

fredag 5 september 2008

händelserikt..

Igår var jag på nioårskalas hos Lisa.. det var riktigt roligt. Sen på kvällen var jag på ljusparty hemma hos en gammal bekant.. natten innan vägrade snuttis sova, för hon var på ettårskontroll i onsdags, så hon fick lite feber på natten.. jag sov väl så där två timmar.. och sen två timmar på förmiddagen.. vilket resulterade i total trötthet på nioårskalaset.. kunde inte varit knasigare om jag så druckit sju öl.. det vor roliga människor där (ej barnen för dom låste in sig på rummet och pussades hehe).. men de vuxna..

Ljuspartyt var också trevligt..

När jag kom hem var det fullt med hundar och poliser på utsidan.. det hade varit rånförsök mot statt IGEN.. tredje gången på bara några veckor.. galet.. sen blev jag sittande vid datorn och msn och kunde inte slita mig förrän framåt ett.. astrött.. skyll mig själv, jag vet..

Sen idag var vi och gav systers katt medicin på morgonen.. jag var fortfarande astrött.. när jag kom hem hade jobbet ringt.. där är det kris.. men mina byxor är i tvättmaskinen för tillfället så det blev ett hattande och ringande fram och tillbaka, men tillslut hade dom hittat byxor på jobbet (det är klädkod man måste följa, så jag kunde inte jobba i jeans).. nu blir det jobb så fort maken kommer hem.. ett pass på så där tre fyra timmar gissar jag.. kanske är hemma runt sex.. sen sova lite, för mitt ordinarie pass börjar vid midnatt och håller på till tre..

I morgon är det ettårskalas för Wilma (hon fyller den nionde).. så då ska vi vara hos svärisarna redan vid elva och fixa och dona.. innan där nångång måste vi köpa glass och grejjer.. och papptallrikar och kaffe.. u name it.. och jag är redan trött.. när ska vi hinna? Efter jobbpasset kanske.. eller så får Jocke ta med sig Wilma och handla när jag jobbar.. *gäsp*

I morgon kväll efter kalaset är det företagsfest på makens jobb.. 400 pers, som vi ska på.. och på söndag jobbar jag 16.00-01.00

Det är mycket nu..

-m-

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk vad konstigt det kan bli! Hur länge som helst nu har vi haft ingenting att göra, bara ta hand om snötnosarna. Nu helt plötsligt händer ALLT på samma gång!

Anonym sa...

Ja, kanske det! Men hur ska jag finna orken då? Suck.. Äter till och med rosenrot nu som du rekommenderade! hihi

Anonym sa...

Ja! Jag försökte komma åt där, men kom inte åt speciellt bra, använde en kniv... Men en galge kanske vore nåt! Menar du att man ska stoppa in det svarta på galgen? Själva "galgen" och inte hängaren? Jadu, i det här hemmet gör jag ALLT, annars blir det inget gjort. Han kanske kan hänga lite tvätt då och då typ. Suck..

Anonym sa...

Men gud, grattis WILMA i EFTERSKOTT!!! Glömde totalt bort det igår, förlåt lilla prinsessan! Jag var alldeles för uppe i mitt avlopssresnande... HAde ni kalas igår med? vad fick hon av er? Känns hon större idag? Ja, en sladd kanske funkar, äh, har lagt det på is ett tag, får ta tag och rensa den siata biten av röret nån annan dag =)

Anonym sa...

Det är väl inget speciellt som har hänt. Vi gör slut varannan vecka ungefär. Men inte så seriöst som den här gången kanske. Eller, HAN gjorde slut, (det brukar oftast vara jag som "hotar", tyvärr! Men aa, om en vecka är det säkert hur bra som helst igen. Just nu är vi bara inne i en supersvacka, jag kräver så oändligt mycket kärlek just nu. Och min "sambo" är itne den bästa påa tt visa det. TYVÄRR. Men just nu är det slut i alla fall, får se om det är på riktigt eller inte. Känns som att jag inte bryr mig just nu.. kram