besök

tisdag 30 september 2008

"Hoho? Bloggen? Var äääär duuu?"

- ja du Jossan.. bra fråga..

Kom att tänka på nåt gammalt ordspråk "fina flickor skriver dagbok, de andra hinner inte".. eller något åt det hållet.. sen kom jag på att det stämmer ju inte in på mig. Jag hinner.. det blir bara inte av haha.

Så vad har hänt då? Jag har jobbat så klart..

I helgen var vi på Ålandskryssning jag och makedrake (nu kan jag inte skriva samborambo längre.. men han har ju en draktatuering så makedrake borde funka).. jag kom med på ett bananskal skulle man kunna säga. Först hade jag inte tänkt följa med alls.. för jag skulle jobba (tre timmar haha vilken ursäkt) och passa hunden och vara med ungen.. men sen på onsdagen veckan innan så fick jag helt plötsligt kryssningslust, så makedrake ringde till kontoret och frågade om det fanns plats. Det fanns det INTE.. men om det skulle komma ett återbud skulle jag få platsen. Såg till att söka ledigt (med jävligt kort varsel) och fick veta på fredagen att det var okej med skiftledaren att jag åkte på kryssning istället för att jobba.. det var tydligen en legitim anledning hahaaa galet. Hur som helst.. inget återbud..

Bussen skulle gå 15.00 från stan.. klockan 13.00 var det fortfarande inte något återbud.. heppelihepp tänkte jag.. och tjurade.. Wilma tjurade också och då blev jag ännu tjurigare.. (jag är en ganska tjurig människa).. packade lite saker utifallatt.. men det såg inte så lovande ut..

14.40 ringde telefonen.. och jag blev helt plötsligt icketjurig som genom ett trollslag.. ett återbud, och jag var med! tjohoooo..

Så då åkte vi då.. 18.00 gick båten, och då var alla redan indränkta i Jäger och öl.. middag, vin och mer öl.. och skratt i kubik. Det var farligt roligt faktiskt. Endel på makedrakes jobb är helt från vettet.. och jääävligt roliga och trevliga så jag höll förmodligen på att skratta käken ur led precis som alla andra. Fast jag hamnade vid ett annat bord under middagen, där några andra företag satt (dom var bara fyra personer/representanter) men dom var också väldigt trevliga. Bra kväll.. och aj aj vad endel blev berusade.. (inte jag givetvis, jag var from och ren som guds lilla lamm *harkel harkel*)

Söndagen var seg för de flesta bör tilläggas.. konferensen som skulle hållas höll på i knappa tio minuter, och det flög åtminstone ett pappersplan genom lokalen he he.

När vi kom hem hämtade vi busungen och knashunden fick följa med.
Slutet gott allting gott.


Jag och makedrake påväg till Åland :)

--

Idag ska jag jobba, i morgon och på torsdag med. På fredag är jag bjuden på fest, men jag är i valet och kvalet.. och på lördag är det personalfest, och jag är splittrad vad gäller den också. Jag är ingen festis.. men vi får väl se.

Ska skärpa mig med uppdateringarna här.. om jag orkar ;)

-kram världen-

1 kommentar:

Anonym sa...

På tal om något helt annat.. Måste säga att det ser kul ut när din make har parkerat med lilla firma bilen här ute.. *fnissar*