besök

onsdag 17 september 2008

här har det varit..

..dött ett tag.. i bloggen alltså.. inte i livet. Wilma den älskade ungen har ju blivit ett år.. och jag har jobbat endel.

Jag gillar jobbet.. nu har jag kommit in i det känner jag.. faktum är att det är nästan som meditation att göra hamburgare.. särskilt om man är på big och vanliga.. jag vet det låter konstigt.. men.. tja det går i ett, och man gör samma saker hela tiden.. tre timmar försvinner iväg.. jag GILLAR DET! :D Dilemmat är.. jag HATAR skorna.. dom tar livet av mina fötter.. har fått blåmärken på båda stortårna.. underligt.. och fan vad hälarna värker på kvällen.. har jobbat idag så jag känner det nu.. pulserande.. men det är det värt. Jag är så glad att jag fått jobb på McDonalds.. det är trevligt och människorna är roliga.. och jag gillar att steka hamburgare.. bättre kan det väl inte bli? Skulle gärna jobba mer dock.. hit me med timmar bara.. mera mera mera..

Nog om det..

Wilma kan säga morfar "ooffaaaa" eller nåt sånt haha sött är det. Så går hon runt och jamar som Nizze hela dagarna.. och hundar sägger ohh ohh (hur man nu stavar till ett ljud).. så har hon varit med och rastat Meja och lärt sig säga "Dit! diiiit!" så det säger hon till Meja titt som tätt.. "Diiiii diiiii" och pekar haha.. sötnöt :) hon pratar mer och mer för varje dag.. och härmar ljud... hon kan säga TYST! haha.. jag ska lära henne säga "tyst farfar" för det kan behövas ibland *fnissar*
Idag köpte jag en vinterjacka till henne också.. svart med reflexband på rygg och ärmar.. med rosa mössan till matchar hon vinterskorna hon fick av farmor perfekt.. *glad* Jackan har förresten avtagbar huva, med fuskpälskant.. när hon såg kanten började hon jama som Nizze igen.. hon tror att allt med päls är katter nu förtiden.. småhundar ute också.. jama jama.. knasbollen ;) - neeej det är ingen katt, det är ju en hund gumman, säger jag, högt så ägarna till småhundarna ska höra haha.. mjaaauuuuu , sitter Wilma och jamar när vi går förbi.. och pekar på småhundarna haha. Hon har verkligen lärt sig att jama.. det låter precis som Nizze när han går runt om nätterna och jamar marskattaktigt.. så hon hörs vill jag lova.. mjaaaauuuu mjauuuu.. Mammas gos och tokunge :) *stolt*

Livet är perfa.. just ja.. bilen har blivit såld också.. så nu är vi billösa en stund.. men det känns bra ändå. Jag är så glad och nöjd och lycklig.

-kram världen-

ps.. mary the scary.. vad e det för laddare?!? skriiiiv till mig, jag vet inte vilken jag ska skicka till dig annars.. kraaaam.ds.

5 kommentarer:

Mary sa...

åh, jag skulle ju skicka sms om det hade jag tänkt. är så dååålig. fick den andra laddaren räddad så det är inte jättebråttom längre, men det är i alla fall en ljusgrå laddare. hör till samsung, men jag vet inte om det står det på. kraaaam! ps. när ska jag hälsa på nästa gång? ;o)

Anonym sa...

I tisdags lekte vi med de där plastburkarna mamma har köpt till Wilma. Då sa vi "Bang" när en burk släpptes i golvet (som Skrållan i Saltkråkan) :).
Eller, jag sa "bang" först, sen sa Wilma det en eller två gånger efter det.

Anonym sa...

Kul att hon pratar så mkt :D:D Majken säger också mjau till kissarna (6 stycken för tillfället, hihi), och så säger hon vovvov när hon ser en hund. Och muu till kossorna. Fast hon har aldrig sett en rkitg ko än tror jag. hihi. Och tack för kommentaren. Haha, bridget jones. Ja kanske det, förutom att hon väger 20 kg mindre än mig i filerma, haha!

Anonym sa...

du måste gå in på den här sidan syster... många skratt vill jag lova

katastrofalaomslag.blogspot.com

/brooschan

Anonym sa...

Hoho? Bloggen? Var äääär duuu?