besök

söndag 26 juli 2009

Igår..

..var vi på kalas hos Wilmas kusin Melvin. Wilma lekte i laddelådan (hon kan säga sandlådan, men hon vill tydligen hellre säga laddelådan) med kusinen Maja. Sen åkte jag och damen vidare till mina föräldrar, för Wilmas kusse David och min syster Mari är där och hälsar på.
Pappan/Jocke åkte fyrhjuling och honom ser vi nog inte mycket av så länge det är fint väder *skratt*. (30-årskris? haha)

Jag och pappa var trötta och rymde ut i skogen, så mamma och syster fick vara med småkidsen. Vi hittade lite kantareller men vi var bara ute 2 timmar så vi hann inte med några av våra favoritställen.. får bli på tisdag när jag är ledig, om någon passar donnan då vill säga.

Jag älskar verkligen augusti (vet att det bara är juli än så länge, svampen är tidig i år). Det luktar så gott i skogen och det är så rogivande. Dessutom är det riktigt roligt att plocka svamp.

Hur som haver.. idag är det jobb som gäller 13-21. I morgon är det låååång jobbdag. Först karameller på förmiddagen, sen stängning 16-01. Skulle bara jobbat på donken på onsdag kommande vecka egentligen (och det var ett pass jag tog själv, var helt ledig från början).. men i morgon skulle en som jobbade vid rånet stänga, och hon kände sig inte helt redo för det (blev ju rånat straxt innan stängning för en månad sen).. så jag tog hennes pass givetvis. Fan.. sån skit. Tänk att behöva vara rädd när man går till jobbet.. klart hon ska slippa stänga. *irriterad över människor som utsätter andra för hot och våld*.

Okej.. Håll tummarna för att nästa vecka blir bättre än den som varit. Har fortfarande något fel på magen (magkatarr, stress?) sen jag blev orolig för donnan i torsdags. Länge sen jag vart så rädd..

Nå ja, donnan mår bra. Mycket möjligt att hon aldrig svalde korken och att mr man missade när hon spottade ut den. Men vi vet ju inte det än. Ingen kork i blöjan än så länge i alla fall..

Jobb om 55 minuter. Ha en bra dag alla.

-kram världen-

1 kommentar:

Josephine sa...

vill du också ha så mkt hår som majken? ;) Nåär blir det något bloggande här egentligen? Vill se bilder på wilman också! Kram!