besök

söndag 19 juli 2009

söndag

Semestrarna är över för den här gången.. en vecka på Kreta med maken och en vecka i Skåne med tjocka släkten. Vi kom hem natten till igår.. skönt att sova i egen säng, och både hunden (som varit på pensionat) och ungen (som busat med kusinerna) är helt slutkörda. Dom bara sover och sover.

I morgon är det dags att jobba igen.

Var just på pressbyrån och hämtade ut ett paket. Hade fått en lapp på posten om paket att hämta så jag gick dit. Mycket förvirrad gick jag hem med en stor låda som det stod laserskrivare på. "Har jag köpt något utan att veta om det?" tänkte jag, "eller försöker någon få mig att köpa något jag inte har beställt?" spann jag vidare.

Kom hem, öppnade lådan, som faktiskt innehöll en laserskrivare. Ingen räkning dock, vilket verkade högst förvirrande. Att jag inte betalt något i förskott var ju självklart, eftersom jag ju faktiskt inte köpt den.

Lusläste avsändarlappen och såg att skrivaren kom från Karamellkungen. Var fortfarande förvirrad, men inte lika rädd för kommande räkning, så jag ringde upp min chef.

- Varför har jag fått en skrivare på posten, jag har inte beställt någon?
- Nej, men det har jag gjort, svarade han. Bättre den kommer till användning än att den ligger på kontoret och skräpar. Du kan ju låta bli att sälja den vidare bara..

Duger som förklaring för mig, tack tack chefen! Rolig överraskning :)

-m-

1 kommentar:

Jeanette sa...

Haha, vad schysst! :D