besök

tisdag 29 juni 2010

...

älskade pappa
make och vän
vi sitter och väntar
du ringer väl sen?

älskade vän
make och far
kommer du aldrig
maten är klar

En plats ekar tom
och vi väntar på dig
jag saknar dig innerligt
och väntar på "hej"

du har ju varit på resa förut
då har du har alltid
kommit hem tillslut
Den här gången är kanske inte som förr?
du kommer väl aldrig tillbaks till vår dörr?

hur ska vi kunna skratta igen?
älskade pappa
make och vän
När smärtan är så oändligt stor
fast att jag sett dig
jag hoppas och tror

Älskade pappa
make och vän
jag viskar farväl
fast
jag hoppas än

1 kommentar:

eo sa...

fint.. vet du, jag saknar nog hassebasse trots att jag inte träffat honom på flera år... minns all god mat han lagade... och hur nära ni två var varandra trots allt... hur mycket du tyckte om era svampplockarturer o sånt... han lever nog kvar en del i dig skulle jag tro... skriv och måla ut din sorg, det tror jag kan vara ett sätt för dig att sörja... kram