besök

måndag 13 augusti 2007

Måndag

Idag följde jag med pappa, Mari och David till Trosaby och hälsade på moster och morbror.. dom ville så gärna träffa lilla D och jag hade inget bättre för mig..
Vi åkte 12.00 och kom hem 19.20 cirka, så det blev en lång dag. Jag rekomenderar inte gravida kvinnor att sitta i framsätet om det finns en barnstol bakom stolen.. jävlars vad tight det blev.. hehe.. Vi fick god lunch som morbror hade lagat. Till förrätt var det färsk kokt rödbeta med smör *glufsa i mig..* shit vad gott det är! (jag råkar veta att mamma också har lite färska rödbetor i kylen hehe) sen fick vi köttfärslimpa gjord på hjortfärs och nötfärs.. den var ostgratinerad, men potatis, sockerärtor (färskkokta) och kantarellstuvning.. himmelriket för en hungrig tjockis med andra ord *s* Sen pratade vi lite.. och så kollade vi på kusinens hus som dom håller på att restaurera och bygga om.. ett gammalt timmerhus från 1700-talet, och dom satsar på att behålla den looken. Blir nog jätte fint, men vilket slit! och vilket tålamod man ska ha om man ska orka med det där.. um.. inget för mig med andra ord.. men jag får nog hälsa på dom lite i alla fall *s*. Det var trevligt i alla fall.. själva besöket. Fast min moster ställer lite lustiga frågor ibland, som "vill du bli en bra mamma"... eh, vad svarar man på det? Klart jag vill bli en bra mamma, frågan är väl bara hur en bra mamma är.. :) Ja ja.. så är det..

På hemvägen stannade vi och åt glass och pappa blev helt galet sugen på att kika in i skogen också.. det är ju svampsäsong.. så det blev en liten titt på fem minuter och cirka tio kantareller i handen.. Inte heller att rekomendera gravida i nionde månaden.. att plocka svamp alltså.. shit vad klimpen surnade till och började trycka nedåt i magen.. Hon/han gillade väl inte att mamma Malin klampade runt över stock och sten med höga knän direkt.. särskilt inte eftersom jag in i mellan böjde mig ned.. urk..
Aldrig mer barn i augusti.. missa svampsäsongen *gråter högljutt och sparkar tjurigt i golvet*. Jag har ju de senaste åren blivit totalt svampbiten och ÄLSKAR att vara ute och gå i skogen och plocka svamp dagarna långa.. *suck*. Antar att även om klimpen kommer ut snart, så är det här svampåret totalt kört.. man kan ju inte direkt gå runt med en nyfödd på armen samtidigt som jag själv säkert är helt medtagen fysiskt efter förlossningen *tjurar mer* SKIIIIIIIT OCKSÅ!!! JAG VILL PLOCKA SVAAAAAMP! .. och äta medhavda äggmackor *tänker på mat igen haha*

Hmpf nå ja.. blir förhoppningsvis en fantastisk upplevelse att få barn så jag får väl missa skogen det här året.. får bli långpromenader med vagnen i höst i stället.. förhoppningsvis på någon fin skogsväg i alla fall :P

Jag tycker om hösten.. hoppas den blir lång och färggrann och med vackert väder.. och att vår lilla knodd är söt och gullig och lugn och rar och älskar att vara ute.. mm spännande spännande.. Men man vet aldrig hur det blir.. börjar se fram emot att bli av med magen i alla fall.. å kanske ser jag lite fram emot att träffa Klimpen också haha.. tur att David är så gullig.. man blir lite sugen *s*

Ah ja.. nu snart ska jag och mister Jocke kila över till familjen och mumsa varma mackor och dricka té med sockerbitar i.. (mat igen haha) :P

kram världen

Inga kommentarer: