besök

onsdag 29 augusti 2007

kom ut nu bebis!!


SLUTA PLÅGA DIN STACKARS MAMMA!!!

Igår rastade jag Meja.. då fick jag värsta sammandragningarna/ förvärkarna och kunde knappt gå på hemvägen. När jag kom hem var det dags att åka till Norrköping och hämta vagnen som vi lämnat in på service.. bytt hjullager och riktat upp den eftersom den är begagnad.. hur som helst.. på vägen till N fortsatte magen dra ihop sig och göra ont.. *suck* och likadant på hemvägen.

Eftersom vi sover så länge om dagarna hann klockan bli frammåt fyra innan vi var hemma igen.. då fortsatte magen muppa sig, så jag gick och la mig och sov en timme.. samma visa när jag vaknade. Då var jag hungrig också, så jag gick till Sulle och köpte mig en kycklingpaj.. satt och åt den där, och mådde helt illa.. sen gick jag hem.. magen fortsatte muppa..

Från och till alltså.. HELA KVÄLLEN!! Var tvungen och ringa morsan och kolla hur värkar känns, fast hon visste inte, för när hon fick mig och Martin startade båda förlossningarna med att vattnet gick.. lyllo henne då.. och när hon fick Mari gick hon tre veckor över tiden, så då fick dom mer eller mindre sätta igång hela grejjen.. ingen hjälp där alltså.. Så då ringde jag förlossningsavdelningen och frågade hur det skulle kännas.. hon sa något om att man knappt kunde prata när det hade börjat med riktiga värkar.. -tack för den televerket.. låter ju betryggande.. att det ska göra SÅÅÅÅÅ OOOOONT när det väl är dags.. Tycker att det är lite lagom jobbigt redan om det ska hålla på så här fram tills det sätter igång på riktigt..

Med andra ord.. KOM UT NU BEBIS!!! så jag slipper allt det här *suckelisuck*.

Idag har jag förresten varit på arbetsförmedlingen och skaffat lite intyg på när jag varit inskriven där.. man ska skicka det till försäkringskassan för att dom ska kunna bestämma vad man får i föräldrapenning... hittade kuvertet från FK igår hehe.. tydligen borde jag ha skickat in alla papper i början av juni.. men bättre sent än aldrig va? (BF-datum på fredag). Tar nog ett tag nu då hehe.. men men, det får gå.. *skämmas slarvmaja*.

Oki, annars då? um.. känner mig ganska förberedd för maratonloppet.. håller på att sticka en tröja, som jag började på för flera år sen.. är på första ärmen nu, så det är bara en ärm kvar efter den, och så montering, krage och ärmuppvik.. kul. Ska nog sätta mig med min stenhårda mage och sticka lite..

Dumma bebis!

-kram världen-

p.s. magen idag är fan inte liten! d.s.

Inga kommentarer: