besök

tisdag 4 december 2007

Första advent

Ja i söndags var det första advent. I två bemärkelser för Wilma. Det var första advent, och så var det hennes allra första advent någonsin. Är inte säker på att hon märkte att det var advent över huvud taget.. hon var som vanligt. Fast jätte trött. Hon hade nämligen varit hos farmor och farfar och busat över natten. Jag och pappa Jocke var på trettioårsfest i lördags kväll, så då fick farmor rå om vilda Wilma.
Sedan kom hon hem till en julpyntad lägenhet, där det fanns stjärnor och ljusstakar att kika på, i överflöd bör tilläggas haha. Här är det nästan ameriksansk jul.. nä då, så farligt är det inte *s*

På kvällen råkade Wilma riva mig i ögat.. så jag kunde knappt se henne alls igår. Fick vimsa runt till vårdcentralen och ögonkliniken och apoteket.. sen när jag kom hem sov jag bara. Var ju ingen idé att vara vaken eftersom jag inte kunde titta. Båda ögonen rann.. inte att rekomendera för er som funderar på att bli rivna i ögat för att öka spänningen i tillvaron. Välj något annat.. bryt en arm eller ett ben eller så i stället.. ;)

Idag är det bättre dock, och jag kan se min lilla gosing igen. Har tillochmed fotograferat henne lite i baby-sittern :)





Det var helt hemskt att knappt se henne på ett dygn ska jag säga. Hon är så gullig och rar och alldeles.. alldeles.. underbar ;)

-kram världen-

3 kommentarer:

Anonym sa...

Söta söta söta Kusinbarn :o)
Önskar ibland att vi bodde närmare varann... jag och mamma kommer sakna er på ullared imorgon! :o)
Kramar!

fetsnygg sa...

åh.. köp något roligt! hoppas ni får jätte trevligt :)

Anonym sa...

hon är som en bal på slottet med andra ord :)