besök

söndag 23 december 2007

år 2007

Årets uppgift – att bilda familj
Årets räddning – Wilma (går inte djupare in på vad jag menar)
Årets vän – syster yster
Årets nykomlingar – David och Wilma så klart :)
Årets present – är Wilma en present?
Årets konsert – har inte varit på någon..
Årets språk – barnjoller
Årets strulare – måste vara Annelie och Marko *fniss* men det blev bra tillslut *kramar till er*
Årets händelse – jag har blivit mamma
Årets kommer-aldrig-glömma – 9/9 när Jocke och jag blev föräldrar
Årets dricka – kaffe.. har inte blivit mycket av något starkare i alla fall..
Årets maträtt – pizza som vanligt *s*
Årets klarar-mig-inte-utan – min älskade unge
Årets resa – Davids resa.. :)
Årets bråk – måste varit när Jocke kom hem dyngrak fast Wilma bara var tre veckor.. fast det är ju bara jag som minns det *skratt*
Årets bok – någon deckare, har läst två serier
Årets film – vet inte, vi har sett massor
Årets hjälpande hand – pappa som alltid ställer upp
Årets befrielse – att bli av med magen
Årets lyckligaste dag – någon av dagarna efter förlossningen, när jag fattade att vi blivit föräldrar till världens åttonde underverk
Årets chock - 10 januari och gravtestet hehe
Årets årstid - hela året har ju varit vår/höstrusk.. inte mycket som skiljer dom åt
Årets fest – har inte varit så många fester
Årets garv – vet ej
Årets ord – Noob
Årets mest frivilligt välbesökta plats – sängen
Årets mest uppskattade plats – sängen också hihi
Årets flitigaste redskap – datorn
Årets drog – nikotin :/
Årets låt – I wish I was a punkrocker
Årets lögn – ..
Årets sanning – jag älskar att vara mamma till Wilma
Årets par – jag och jocke?
Årets bortförklaring – nåt menlöst svammel
Årets mest skrämmande händelse – skrämmande och skrämmande.. men särskilt kul var det ju inte att föda barn vill jag lova..
Årets jag-ångrar-faktiskt-lite – att jag inte kämpade mer med att sluta röka
Årets det-trodde-jag-aldrig – att jag någonsin skulle bli mamma
Årets jag-hatar-dig – oj oj oj
Årets kallaste händelse – sommaren kanske..
Årets hetaste händelse – bröstkörtelinfektionen.. feber runt 40 grader
Årets roligaste snubbar – Wilma och David, dom är roliga dom
Årets roligaste tjejer – vet inte..
Årets finaste pojkar/flickor – viktor david och wilma så klart
Årets mest kärlekskranka människa – Maria *fnissar*
Årets citat – "jag ska sluta röka" eller möjligen "du är elak" för det har Roger sagt tusen gånger, även om det var jag som sa det först :D
Årets går-ej-att-lyssna-på-utan-tårar-låt – vet ej
Årets pigga-upp-låt – It should have been me.. alltid
Årets café – sulan.. trist men sant
Årets te – nypon
Årets se-upp-till-grupp – alla tuffa mammor som jag känner
Årets hjälte – jag hihi
Årets jag-klarar-mig-faktiskt-utan – alkohol helt klart
Årets upptäckt – att jag klarar av mer än jag tror
Årets tv-program – ensam mamma söker.. dåligt, men jag satt som klistrad, så gillar jag julkalendern också. Har sett så mycket på TV i år.. ugly betty är bra
Årets tråkigaste högtid – midsommar var lite segt..
Årets lärare – har inte haft så många i år..
Årets fullaste – JOCKE!!!
Årets ålder – 27
Årets farsa – Jocke :)
Årets frisyr – torrt och hängingt.. *s*
Årets grönsak – räknas vitkål?
Årets lyckligaste stund – varje gång Wilma ler med hela ansiktet

Mycket Wilma blir det.. men det är trots allt det som året kretsat kring. Att vara gravid, föda barn och bli förälder..

-kram världen-

1 kommentar:

Mary sa...

Du har så rätt i allt du skriver Malin. Haha! God Jul! Krampussgos.