besök

fredag 17 april 2009

Att vara ledig..

Det skulle bli så skönt, tänkte jag igår, att vara ledig. Nu är jag förvisso inte ledig på riktigt eftersom jag jobbar 21-04 på donken idag, men i praktiken ger ju det en ledig dag iallafall.

Hur som helst, jag satt och njöt av tanken igår kväll.. leeeeedig.

Nu på morgonen är realiteten en annan.. en liten aggroWilma som inte är nöjd med någonting. Några hetsiga klunkar kaffe medan Wilma förstör något som gör att hon håller sig någorlunda lugn och sansad i några sekunder (just nu sitter hon och river sönder sitt påskägg.. hur blev hon en sån marodör?). Skrik och gnäll och ingenting är bra, inte välling, inte smörgås, inte ens kaka.. mamma MAMMA MAMMAA på hög nivå med gnäll och gråt i rösten fast att jag sitter precis bredvid och har henne hängande på knäna.

Ska försöka vända den negativa trenden genom att gå ut till sandlådan om en liten stund. För några kvällar sen var vi på Åhlens och köpte en ny rosa hink med tillhörande spade, kratta, kakformar och sil. Det kanske kan göra "lediga dagen" till en mer positiv upplevelse för oss båda.

Är ledig lördag söndag på riktigt, hur ska det gå? Saknar redan jobbets lugna vrå ;)

-kram världen-

1 kommentar:

josephine sa...

VISST ÄR DET JOBBIGT???! GAH! Hata hata hata trotsålder!