besök

måndag 6 april 2009

Ibland..

..blir jag så irriterad på jobbet att jag bara vill gå hem.
Inte för att jobbet är tråkigt eller för att mina medarbetare är irriterande, för så är det inte. Egentligen är det ganska kul att jobba (inte som i början, men helt okej), och arbetskamraterna är för det mesta toppen.. Men det är så FÖRBANNAT irriterande att vi alltid är underbemannade och att folk alltid måste stanna längre än vad de är schemalagda för att det överhuvudtaget ska funka.

Idag var vi tre stycken på hela restaurangen mellan 21.00-01.00. Det var bara ren tur att folkströmmen avstannade klockan nio. Timmen innan kom det busslaster med folk och hela restaurangen var full. Himlans hyggligt att Sanna jobbade över en timme annars vet jag inte hur det hade gått.

Skulle haft en timmes rast idag, men det blev sammanlagt bara 45 minuter (vilket inte gör så mycket)..

Vi kom därifrån efter städningen i hyfsad tid också.. 01.15 cirka.. Hade inte Sanna stannat och gjort grillarna hade vi varit kvar där än gissar jag.

Vet att dom försöker styra upp läget nu.. på jobbet alltså, med schemaändringar och så.. men det är ju lite sent... Känns som en jävla rutten medarbetarbehandling kan jag tycka.. Tycker det har varit kaosartat länge.. och DET är irriterande. Kan ju inte vara meningen att skiftledarna ska jobba fast dom är sjuka, och resten av fotfolket ska stressa ihjäl sig.. eller att gästerna ska få vänta i evighet för att det bara är en i köket, en i dt:n och en i kassan.. det är inte bra service. Och ingen bra arbetsmiljö eftersom många anställda är missnöjda med situationen..

*suckar*

Det SUGER rent ut sagt. Häromkvällen höll en medarbetare på att börja gråta för att folk var så förbannat otrevliga... var väl inte hennes fel att vi var underbemannade liksom.. men folk beter sig hur som helst bara för att vi är en sk snabbmatskedja. Förståeligt förvisso.. men det är svårt att leva upp till namnet snabbmat om restaurangen är full av gäster men tom på medarbetare..

Nå ja, det gick ju bra idag i alla fall.. men jag var måttligt road runt nio-snåret.

Nu ska jag sova.. i morgon är en ny dag (jobbar 16-22 i stället för 18-22).

-kram världen-

ps. var tvungen att gnälla av mig lite.. är trött med huvudvärk ;) ds.
ps 2. Tur att jag är ganska bra på att distansiera mig och inte stressa upp mig i onödan.. när man befinner sig mitt i kaoset, så känner jag ändå att det ger sig. Vi har ju bara öppet till en viss tid, beroende på vilken dag det är.. och sen är det städning och sen hemgång.. Är man bara en så går det inte snabbare än vad det gör om ni förstår vad jag menar.. man kan bara göra sitt bästa, så det är bara att tuta och köra.. tur det. Det är ju trots allt inte mitt ansvar att få restaurangen att fungera.. bara att göra ett så bra jobb som möjligt under mitt arbetspass. (fast visst ansvar känner jag ju ändå, och frustration uppenbarligen *s*). Nä sova var det. Ds.

Inga kommentarer: