besök

fredag 3 april 2009

hm...

Hur mycket förstår min unge egentligen.. man kan undra..

Vi råkade få på "talang 2009" när vi skulle äta idag.. efter en stund kom det en kille som sjöng.. han blev vidareröstad förövrigt.. han sjöng bra alltså. Det tyckte Wilma också.. hon blev helt tyst, och när killen sjungit färdigt tittade hon storögt på mig och sa "ha den!" samtidigt som hon pekade på tv:n.
- Vilken då? frågade jag, killen eller rösten?
Fortfarande lika storögt och med full övertygelse och vördnad svarade Wilma "östen.. ha den!"
Söta underbara unge..

-Det får du när du blir större, sa Jocke. Du har en röst redan förresten, bara du inte får pappas röst.
-Mammas.. mammas öst, sa Wilma då och drog ut mitt linne och tittade ner innanför. Sen klappade hon sig själv på bröstkorgen och sa "wimas öst". Både jag och Jocke skrattade så klart.
Plötsligt fick "östen" en helt annan innebörd, och den där killrösten var bortglömd. Underbara unge, vår knasboll, vårt charmtroll.

Nu ska jag sova, i morgon är det jobb som gäller igen.

-kram världen-

1 kommentar:

Jossan sa...

Har inte varit inne på din blogg på evigheter, men såg precis nu vad hon pratar. Hon verkar ju förstå precis hur mkt som helst!! FUSKIGT!!!!! P.s Malin kanske det blir på katten då. Haha!