besök

onsdag 11 november 2009

klubben för inbördes beundran..

..är det inte just det bloggar är? Folk hyllar varandras bloggar i sina bloggar.. sen blir den egna bloggen hyllad i en annan blogg, som i sin tur hyllas tillbaka.. åh du är så bra, å den är så fin, å så fantastiskt.. Har ju tydligen till och med varit någon blogg-gala. Och priset för bästa blogg går till;...

bloggar är bara bekräftelsejakt.. eller?

Lika mycket hat som hyllningar är det väl iofs.. När slutade människor säga öga mot öga vad de känner för varandra? Bloggvärden har förvisso öppnat vägar för människor att tycka saker för andra, som de inte ens har träffat.. och sedan få omvärlden att veta vad de tycker. Väldigt smaklöst fenomen egentligen.. okända människor som blir kända för vad de skriver och vad de har på sig.. och sen hissas eller dissas i det oändliga.

Skaffa er ett liv okända människor ute i bloggvärlden.. skaffa er ett liv, så ska jag skaffa mig ett.

-m-

1 kommentar:

J sa...

Nu var du hård Malin!!! Min blogg har jag DELS för bekräftelsebehovet, DELS för att skriva av mina tankar när jag mår dåligt (eller bra), DELS för att jag tycker det är roligt att skriva. =)