besök

fredag 4 juli 2008

mål..

Jag kan inte skriva en lista.. på mål och drömmar..
..för jag har inga..

Jag har inga mål, jag har inga drömmar.. mitt liv är ett vakuum.. mitt liv är just nu, inget sen.

Det finns väl förmodligen ingen som sagt att alla ska bli storslagna medborgare som gör något väl för samhälle.. som drömmer om stordrifter och genomför dem.. När jag var fjorton.. tretton.. så sa en vän till mig; Jenny.. ilsket dessutom "Sluta upp att drömma om att förändra världen.. börja med uteliggarna i Stockholm!"..

Jag ville förändra världen. Jag ville göra världen till en bättre plats. Förändra folks åsikter och värderingar, ta bort alla landsgränser (jo faktiskt), få människor att leva i harmoni och förståelse för varandra..

Nu.. nu har jag som enda mål att bli lite mer vältränad.. få ett jobb för att jag tvunget måste dra in pengar.. Jag drömmer inte om något särskilt jobb.. jag bara MÅSTE ha ett jobb.. jag bara MÅSTE tjäna pengar.. för att få vardagen att gå ihop. Jag har inget mål, ingen mening...

Jag blir lite bitter när jag tänker på det. Jag vill ha mål.. jag vill ha syfte...

-m-

Inga kommentarer: