besök

fredag 18 juli 2008

Höst

Det känns som höst.. det luktar inte höst än.. och det är bara juli.. men den sommarvarma solen värmer inte lika mycket, för kyliga vindar blåser..

När jag var liten var hösten min favoritårstid.. jag vet inte om höstarna var längre förr.. färgerna på träden skiftade långsammare förr.. eller om tiden helt enkelt gick långsammare då.
Nu för tiden tycker jag bäst om sommaren.. men den försvinner allt för snabbt.. jag svettas i den stekande solen allt för lite.. eller så är det som med hösten.. det säger klick så blir det en lång kall vinter alldeles för snabbt. Är inte det underligt? Det enda som inte går snabbt är regnet och slasket.. det varar från oktober till april.. och det kommer ingen snö längre..

På söndag åker vi på semester jag och Wilma. Till dalarna med mina föräldrar, systeryster och David.

Sen kommer vi hem en vecka senare, och då är det snart augusti. I augusti ska jag och Jocke gifta oss.. sen blir det ett-års-kalas för vår lilla pingla.. och sen är det höst i ungefär tre veckor.. sen börjar slasket och mörkret.

Innan slasket ska jag och pappa motionera några veckor.. och gå i skogen och känna lukten av svamp. De senaste åren har det nog varit årets höjdpunkt. Svampsäsongen.. jag älskar lukten i skogen i augusti-september.. att gå där och leta och plocka.. och andas. Jag börjar nog bli gammal? Eller bara vuxen.

Jag älskar Wilma.. fantastiskt. Det är inte så dumt att vara vuxen när man har en liten Wilma att vakna upp till varje morgon. Min älskade unge.

-m-

1 kommentar:

Anonym sa...

hehe ja vänta lite tills jag e ledig. jobbar sista veckan nu.. :p