besök

fredag 9 januari 2009

lite bättre..

Lite mera röst idag har min tjej.. igår hos doktorn fick hon molypect utskrivet, för intag tre gånger dagligen. Nu har hon hunnit få tre gånger, och nu hör man orden igen, istället för tysta väsanden. Även om hennes röst inte är sig lik..

Just nu springer hon runt i bara blöjan, jag bad henne gå och hämta en ny, då gjorde hon det, sen sprang hon iväg till blöjpaketet, tog fram ytterligare en blöja och använde den som handväska.. hm.. sötnos.

Eftersom det är Wilmas tredje feberfria dag idag, och vi ändå måste gå och köpa fler blöjor, så tror jag vi ska ta en tur hem till moppa och hälsa på. Wilma har pratat så mycket om moppa, och nu har dom ju inte setts på över en vecka pga moppas sjukhusvistelse och Wilmas feber.

Annars är det jobb för mig som gäller idag, men det visste ni ju redan.

-m-

8 kommentarer:

Jeanette sa...

Bra att de mår bättre, båda två :)

Tack för de fina orden! Även jag har tänkt tanken att skriva en bok, men jag vet inte ^^
Kram

Jeanette sa...

Efter att tänkt igenom saken och rådfrågat med mor min, har jag beslutat mig för att skriva den :)
Som mamma sa; Det kanske kan hjälpa andra i samma situation
Kram

Anonym sa...

haha du kanske har rätt :P Vi får väl se hur det går med allt :) Hoppas wilmas röst är bättre! Kram!

Jeanette sa...

Maha, min tredje kommentar ^^

Du får korrekturläsa den, det skulle vara jättebra :) Bara kul med frivilliga :)

Anonym sa...

TAAAAAAAAAAACK!!! :D

Anonym sa...

Det vet han fortfarande inte :| han har knappt sökt något, men antagligen skänninge (1,5 mil från mjölby). Vi ska åka halva vägen, typ örebro eller nåt, så ska majken "byta" förälder. Haha, jaaa, snart har det gått två månader och DÅ ska du få se bilder, men då har jag väl inget internet istället:P

Anonym sa...

Tack! :)

Anonym sa...

Okej, tack :) Det muntrar upp mig. :)