besök

söndag 4 januari 2009

nytt år 2009

Starten har inte varit något vidare. En väldigt annorlunda årsstart på ett negativt sätt om jag ska vara ärlig.

Nyårsafton var fint förstås. Vi tillbringade kvällen hos svärföräldrarna och Wilma vaknade vid tolvslaget av alla raketer som smällde på utsidan. Då fick hon på sig min varma kappa och så satt vi på utetrappan, hon i mitt knä, och såg på det anländande nya årets färgprakt. "Pang! pang!" sa Wilma, och "där där OOOJ, OOOOJ!" Det var mysigt.

Morgonen därpå ringde jag min mamma för att fråga om de kunde låna ut lite pengar till oss, eftersom både jag och maken fick trista löner (Vi hade ju magsjuka varsin vecka i november, då går det som det går på lönefronten) som inte räckte särskilt långt när räkningarna gåtts igenom. Då visade det sig att mor och far var på väg till akuten. Eller rättare sagt, mamma skulle precis köra dit pappa som tappat känseln i ena sidan av kroppen. Efter en orolig eftermiddag ringde jag mamma igen, och tydligen fick pappa stanna kvar på sjukhuset, då läkarna befarade en stroke eller en propp (har inte tagit reda på skillnaden än, om det finns någon, men det kanske är dags att googla). Under omständigheterna mår han bra, bör tilläggas, men han är kvar på sjukhuset och ska ta prover på halspulsådern på måndag, eftersom det med största sannorlikhet rör sig om en propp. (tydligen kan den ha sitt ursprung halspulsådern). Så.. usch.

I övrigt är jag sprängförkyld och lever på nässpray (utöver kaffe och cigg som vanligt). Har jobbat alla dagar hittills i år och är inte ledig förrän på tisdag, vilket känns bra. Vi har fått en ny chef på jobbet, han är både trevlig, social och driftig vad det verkar, och det känns ju toppen. Dessutom ska vi få nya jobbskjortor, det är roligt.

Idag har Wilma haft närmare 40 graders feber (vilket bidrar till den tråkiga årsstarten). Nu sover hon efter intag av alvedon, så vi får se hur hon mår i morgon.

Utöver det värker båda mina handleder. Mest den vänstra, det är ju inget nytt, men nu även den högra, om än inte lika mycket. Får väl kolla upp det när tillfälle ges och ekonomin tillåter.

Så.. med detta sagt, hoppas jag på att resten av året blir bättre, att vi alla blir friskare och att det framöver blir lättare ekonomiskt. Ser lovande ut på pengafronten, åtminstone vid månadsskiftet, det känns bra.

Sänder mina tankar till farsgubben och hoppas att han vet att vi alla bryr oss och är oroliga.

-kram världen-

8 kommentarer:

Anonym sa...

Åh! Tänker på dig! Hoppas din pappa mår bättre snart!!! Kram!

Anonym sa...

Du skulle tagit mer! :D Iallfall 800:- :) Du kan få måla en tavla åt mig om du vill :P Men jag antar att det kostar mer tid för dig än du får igen pengarna:P Ja,

Anonym sa...

Det vore jättekul! men hur ska man frakta den isf? Och vad ska det vara för motiv... Hmm! Jag kan ju tänka ut motiv till månadskiftet när du har köpt ny duk, men frakten vore ju bra att kolla också:)

Anonym sa...

Ja det blir jättebra! :D Nu är som sagt bara motiv.... ;) Målar du mest tecknade figurer eller? Haha, ja klart, så kommer ALLA undra vem som gjort den, så rekomenderar jag dig ;)

Anonym sa...

Det skulle förresten vara kul med Baloo, jag kallas det av en del kompisar! =) Eller mumin kanske.. elller har du något önskemotiv som du skulle vilja måla?

Anonym sa...

Haha vem vet! Du kanske ska ringa och fråga honom! :D Och självklart ska jag rekommendera dig! :D

Anonym sa...

hej gulle :) aaaw vad du är söt som saknar mig, jag saknar dig. <3 har du fått den nya skjortan? vilken size tog du? måste checka det där asså! jag är lite osäker på storlekarna.. men men :P det är underbart på lägren, hur underbar stämning som helst ju! :) du vet att anwar har slutat röka va? visst är han hur duktig som helst? när ska du sluta?... xD :P haha! ni kan ju hjälpa varandra liksom :P puss raring! ses nån dag på jobbet :D

Anonym sa...

Shiit Malin.. Inge kul start på året... Hoppas att det går bättre nu :) Se ya at work