besök

måndag 21 december 2009

sjukskriven..

..i en vecka till. Det var inte oväntat. Ska fortsätta med hostmedicinen, vilket inte var någon överraskning. Bara jag är frisk till nyår är jag nöjd. Vill ju inte missa skumpan.. moi älskar bubbel! Blir ju en alkoholfri jul för min del alla fall.. man ska inte blanda hostmedicin innehållande morfin, med alkohol gissar jag.. kunde ju bli en fasligt livad jul iofs, kanske ska prova hi hi. Men då sitter väl jag och svärfar och skränar ikapp på kvällen.. ingen vidare idé kanske *garv*. Får agera förare i stället och hoppas att jag slipper hosta upp mina egna inälvor. Sitter och hostar nu så ögonen rinner.. som om någon liten smådjävul sitter där inne och petar mig i halsmandlarna med en liten eldgaffel.

Jag är SÅ TRÖTT på att hosta!!!

Okej.. i eftermiddag ska jag och lilla damen över till mamma och pappa.. iår är det mamma som står för lussebulle-baket nämligen, eftersom jag är sjuk. Vi ska dit och provsmaka :)

God jul på er alla om jag inte skriver igen innan dess.. fast det gör jag säkert.

-m-

2 kommentarer:

Farmor sa...

Jocke nämde att du kunde göra köttbullar till julafton. Men jag gör nog dem själv ;)riskerar inga "inälvor" i dem haha...

fetsnygg sa...

haha ja det är nog bäst det :) det var minsann en bedrövlig hosta jag fått