besök

söndag 17 december 2006

KALLT IDAG!!!!

Vi kom hem vid ett från Stockholm.. i natt alltså.. sen blev det lite datoriserande och sedan sängen.

DeLux gör sig bäst på radio och det varr alldeles för mycket kiss och bajshumor om någon undrar..

Hur som helst, pappa ringde just och väckte mig..

Telefonsamtalet:

P: sover ni?
F: jaaaa...
P: jag förstod det.. jag tänkte att ni kunde komma hit och..... sen idag..
F: vaa (hörde inte vad han sa)
P: fika idag.. när det är tredje advent och allting
F: jahaa när då rå, för jag ska träna vid fem eller vad det var..
P: då kan ni ju komma efter..
F: Vi kan väl komma innan, jag ska käka massa riktig mat när jag har tränat
P: Jaha *mutter mutter* Men om ni kommer efter behöver ni inte stressa..
F: behöver vi väl inte göra ändå.. eller vaddå rå?
P: Jo jag behöver jockes hjälp i en timme eller så...
F: Jahaaa?
P: Mamma och jag har köpt en DVD till oss själva i julklapp och jag tänkte att Jocke skulle koppla in den (som om det tar en timme, Fetsnyggs kommentar).. så kan ni ta med en film också så får vi se om den funkar..
F: Ja ja, men jag ringer sen..
P Ja ring sen när ni har vaknat till liv..

(P= Pappa F=Fetsnygg=jag)

*garvar* så var det andventsfika eller var det bara ett sätt att locka dit oss *fnissar* DVD:n var nog det huvudsakliga ärendet i alla fall.. fast dom vill säkert att vi ska fika också *fniss*. Fast varför i hela friden ska Jocke hjälpa pappa koppla in den, han vet ju mycket väl att det är jag som kopplat i och ur och programerat deras video efter behov fram till denna dag..(så vida inte syster var på besök då fick hon sköta det) Eller snarare fram till dom tog bort videon.. undra var den tog vägen förresten.. Ja ja..

Efter samtalet gick jag ut och rastade Meja.. och hu och ve men det var alldeles VITT överallt!!! NEJJEEEEEE tänkte jag som väntar på den utlovade värmeböljan.. som tur var, var det inte snö, utan bara kall och isig frost... men ändå.. jobbigt å skrapa bilrutan å sånna saker ju!! Värmebölja kom hit NUUUU!!!

Vi får väl se hur det går med DVD inkopplingen och adventsfikabiten å allt.. 16.30 ska jag träna.. i övrigt vet jag inte vad som händer idag.

Kram världen

Ps. Veckans låtar är "It should have been me" (artist varierar) och "suspisious minds" av Elvis.. (ursäkta om jag stavar som en kratta. Ds.

1 kommentar:

Mary sa...

Det är ju bra att det är kallt! Det ska vara kallt på vintern. Det är skönt att ta på sig en massa kläder och vara ute när det är kallt. Sen kan man gå in och gosa under filt med kaffe/te och en god bok. Ha!