besök

måndag 18 december 2006

Måleri-paus (för isglassätande och bloggskrivande)

Idag har jag eller snarare vi, varit hos Jockes mormor som fyller år. Hon fick en julstjärna och två gulliga kylskåpsmagneter som jag köpte på Tempo i rådrappet..

Annars har jag eldat på av bara den.. ätit chicken alá king, haft besök av Mats och Pontus.. och målat :)

För er som inte vet det, så håller jag på med en sagotavla till min brorson Viktor.. en julklapp på 1x1 meter. Bild dyker upp när den e klar..

Eldar i vardagsrummet där jag sitter och målar, eftersom det bara var 11,5 grad i köket i morse.. Därav isglass i pausen också.. för nu är det VARMT *skratt*. Dessvärre försvinner ju värmen under natten, så då måste jag elda igen *suckelisuck*.

Annars då.. jo jag skickade ett styggt sms till min syster idag.. Det var hur hemskt som helst och gick ut på att det jag nu ska säga kommer göra dig upprörd, och du får inte ringa upp mig direkt efteråt, för det är inget jag vill prata om på telefon.. vi kan prata om det senare osv osv.. i slutet stod det "JULTOMTEN FINNS INTE".. jag fick svar:

*skrattar bittert* Inte till DIG i alla fall!!!

Sedan ringde jag upp och sa förlåt och hon sa att hon fått magknip och trodde att jag skulle skriva något otäckt och läskigt.. då skrattade jag och sa att jag visste att hon skulle reagera så, men att jag inte kunde låta bli *ond ibland*.

Hi hi.. nä nu är isglassarna slut (jag åt två trollerimix-pinnar), så nu är det dags att gå ner till värmen och fortsätta måla.

Kram världen

2 kommentarer:

eo sa...

stackars mari :P

Mary sa...

hmm... jag förstår att du äter isglass om det är så varmt. vad jag inte förstår är varför man har isglass hemma på vintern? :oP