besök

måndag 16 juli 2007

värmebölja

Kan lova att det är jobbigt för en tjockis som mig..

Var nyss hos barnmorskan.. ungfan blev helt nojjig av den där hjärtljudsapparaten och vägrade ligga still.. hjärtrytmen lät som en galloperande häst.. men sen lugnade den ned sig något och då var hjärtrytmen 156 slag i minuten. Snabbast någonsin.. :) Den lever haha

Jag frågade när den tidigast kunde tänkas titta ut, och ändå räknas som normalfödd i tid.. det var om två veckor!!!!!!!! stanna där du är säger jag unge.. jag jobbar 2,5 vecka till *garv*. Troligast är ju om 4-6 veckor i alla fall.. om jag inte går över tiden vill säga.. då kan det dröja 8 veckor cirka :)

Den låg i alla fall startklar sa barnmorskan hehe.. fast än är den ruckbar, dvs den kan vända på sig om den får för sig att göra det.. men det är inte så vanligt.

Livmodermått (inte så intressant för er läsare kan jag tro) var 31 cm, dvs precis på kurvan. Har legat lite under hela tiden, så nu har den vuxit till sig alla fall :) Dessvärre glömde jag väga mig men jag har väl gått upp 12 kg eller nåt. Vilken är heeeelt normalt a´la Marlena Ivarsson haha.. skojjar bara. ;)

Idag ska jag jobba *urk* Börjar lacka ur på jobb nu ska ni veta.. vill sitta hemma med iskall dricka och se ut som en minibudda i stället.. men tji fick jag. Så idag blir det kvitterkväll i stadsparken *suck*

kram världen

Inga kommentarer: