besök

tisdag 25 september 2007

mitt mongobarn


Mitt lilla mongo *fnissar* Hon kan ju inte hjälpa att kläderna inte passar.. men på den där bilden ser hon ju bara för tokig ut. Söt men tokig *skratt*. Saknar en arm, och har knappt några ben *fniss*

Idag var vi på BVC igen. Hon hade gått upp 400 gram senaste veckan och växt 2 cm. Så nu är hon 52 lång och väger 3440 :) Kurvan går rätt upp sa barnmorskan, så nu följer hon snart nästa kurva.. i stället för den hon låg på när hon föddes. Hon växer till sig min lilla stumpa *stolt*

Just nu är hon med farmor på äventyr. Dom tog bilen till farmors moster, eller om det var faster.. inte lätt att minnas vem det var.. lite skönt att vara "barnledig" några timmar, eftersom min feber går upp och ner hela tiden. I morse var den nere på 37,2 men nu har den stigit igen *urka gurka*
Är på bättringsvägen i alla fall, det är huvudsaken. Prisat vare pencilinet! :P

Klart jag saknar grodan när hon inte är hemma, men känner jag henne rätt märker hon knappt att hon är på äventyr. Hon sover sig säkert igenom allt ihop hihi. Nyäten och nybytt som hon var när dom åkte :) *tycka om*

Meja tyckte jag inte om förut. När vi kom hem från BVC hade hon bajsat värsta högen i vardagsrummet, samt spridit ut ALLA använda blöjor från blöjskräpkorgen.. och TUGGAT och SLITIT i dom. AAAAARG blev jag.. hon blev nog rädd för mig.. och det är inte mer än rätt.. hundfan *ilsk när jag tänker på det*. Bannor fick hon!

Oki, det var dagsrapporten tror jag..

over and out

Inga kommentarer: