besök

lördag 2 augusti 2008

inte mycket skrivet..

..har det blivit här på ett tag. Jag har varit så jävla stressad. Jag har inte gjort någonting.. men stressad över ekonomin, jobb.. något åt det hållet. Vaknat med spänningar i nacke och axlar.. flera dagar än en..

Skrivit jobbansökningar har jag gjort.. sökt jobb här i stan, i Norrköping, i Nyköping och i Södertälje.. längre än så vill jag inte pendla.. tror jag är uppe i tio nu.. finns inte så mycket utannonserat.. men men.. det kommer väl. Får väl snart ta till hårdare handskar och slå mig in på jobbmarknaden förmodar jag. Ringa runt.. gå runt.. cykla runt.. skriva brev till alla ställen jag kan tänka mig att jobba på.. lämna intresseanmälningar etc etc. Hittills har jag bara sökt tillsvidare jobb.. det är väl dags att insé att vikariat är behövligt.. allt för pengarna.. eller nåt.

I övrigt har vi varit på semester i Dalarna. Fantastiskt vackert landskap. Vädret var toppen.. barnen badade bara en dag dock.. men det berodde nog mer på att mammorna var varma och lata och inte orkade ta sig till stranden, än vad det berodde på barnens vilja. Wilma är förvisso en liten badkruka när det gäller att bada i sjöar, men hon gillar gräsmattor och sanden som är vid sjöarna haha.

Vi såg i alla fall många faluröda kåkar, Zorngården (inte museet men det var vi inte så intresserade av), dalahästtillverkningen och något ställe där dom tryckte något särskilt tygtryck som jag inte kommer ihåg namnet på. Minns väl inte för att jag inte blev så imponerad.. Grillade gjorde vi två kvällar.. jag gjorde lasagne, mamma gjorde världsgod kyckling.. pappa gjorde jätte god sallad.. mari gjorde också världsgod sallad.. och lagade världsgod mat också.. lyckliga David med en mamma-kock :D

Wilma har börjat gå.. sötfia..

I torsdags var jag och mamma och pappa i Örebro.. så nu är hela bröllopsklädseln klar. Vi köpte det sista igår här i stan. Ska bara bestämma vilka blommor jag vill ha i håret.. sen är hela jag klar. Jag blir en brud i vitt.. och silver.. tror jag man kan säga.. Restaurangen är bokad.. men Jockes outfit är inte köpt än. Det blir en tur till outletten gissar jag..

Ja ja.. nu är det augusti.. idag regnar det. ÄNTLIGEN! förhoppningsvis hela dygnet.. och nästkommande.. fram till måndagmorgon borde det regna allt vad det har.. Då växer svampen för er som undrar över min regnentusiasm.

Tråkig blogg idag.

-over and out-

Inga kommentarer: