besök

måndag 22 december 2008

tung i huvudet..

..är jag idag. Var som jag trodde, Nizze hade urinsten igen. Fick åka till Vingåker halvtolv igår kväll.. som tur var finns det veterinärer med jour.. Lite lustigt var det, när jag kom in till veterinärstationen med Nizze, och som bäst stod och väntade i väntrummet, hörde jag ett snabbt smatter mot golvet. Tittade ner och där sprang en mus förbi. Trodde nästan att det var dolda kameran en stund, eller någon som skojade med mig.. men så var det såklart inte.

När vi blev insläppta i besöksrummet sa jag "ni har möss".. "va neej skojar du?" svarade veterinären. Tydligen hade dom haft möss för ett år sen också, så han skulle sätta ut en fälla..

Hur som helst, Nizze spolades och vi kom väl hem igen runt halvtre, ungefär tretusen fattigare. Så är det när man måste in på jourtid *suck*. Tur han är försäkrad kattfan :)

Idag har jag varit på dagis och skrivit nytt schema för Wilma, sen har vi umgåtts med mormor, morfar, Mari och David hela dagen. Ätit, fikat och gått på stan. Runt sju kom Mari över hit och hämtade barnalvedon för David hade 40,2 graders feber stackarn :(. Märktes lite under dagen att han började bli hängig, för han hade ingen matlust alls nästan. Pluttisen. Hoppas det går över fort..

Sen har jag sålt lillaMy-tavlan och målat lite annat. Nu är jag helt tung i huvudet.. blev ju inte jättemycket sömn i natt dessvärre. Blir pizza på hemkörning trots den otrevliga utgften i natt..

-kram världen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Sv: Jag har samlat ihop frågor av läsare till ett inlägg i min blogg, och där finns svar på din fråga med. :)