besök

torsdag 8 oktober 2009

alla helgons blodiga natt..

..eller inga helgon.. men min blodiga natt kanske.. Det värsta var över runt 03.00 så då fick jag ro att somna i alla fall.. försökte i två timmar innan dess, men det gick inget vidare..

Hoppas jag slipper vara med om det där igen. Det var inte så farligt som jag hade befarat, det gjorde inte så ont.. Men det var väl ungefär som att få en veckas mens, komprimerat på fyra timmar. Ingen höjdare. Förmodligen var kroppen lite förberedd ändå, eftersom jag småblödit i en vecka innan.. Just i natt kändes det bara skönt att bli av med.. resterna.. hm.. eller rester förresten.. bli av med allt som inte hör hemma i min kropp.

Idag känner jag mig dock som en urvriden trasa.. mör i kroppen, särskilt i magen.. har nog inte varit någon rolig mamma idag.. Vi har INTE varit ute kan jag säga.. jag och Wilma alltså.. lyckades laga lunch.. men så fort maken kom hem runt fem gick jag och la mig.. sovit en timme i alla fall.. mycket skönt och välbehövligt. Jag har mest suttit still i soffan.. Wilma har varit så snäll och ritat och byggt med lego.. men vi hade en 1,5 timmes dust runt lunch när min ork var totalt slut och hennes var på topp. Sen möttes vi någonstans på mitten..

Fortfarande mör som smör i kroppen.

Aj aj, stackars mage.

Nog om det, nu kanske livet är på väg upp igen. Ingen väntan.. ingen livspaus.. Hoppas det inte blir nåt mer nu. Några komplikationer eller nåt annat skit.

-m-

1 kommentar:

Annelie sa...

va jobbigt för dej...hoppas de slutar blöda snart. vet ju hur det känns. Skönt att det snart är över eller va man ska säga. Så kan ni ta nya tag...om ni orkar. Men det är bara försöka igen och snart är det ett litet mirakel som vill stanna. kram