besök

torsdag 8 oktober 2009

Nu är jag glad igen!

Skoj!

På måndag får vi fika-besök :D

Mammas väninna Ingrids släkting Kristian..

När jag var arton skulle Kristian, som är skåning, komma och bo hos Ingrid och Lars ett tag över sommaren, och mamma lovade att jag skulle ta hand om honom. Jag blev väl måttligt förtjust, för tro det eller ej, men jag har alltid tyckt att det är lite småjobbigt att lära känna nya människor, särskilt om det är påtvingat.. ända sen jag var liten. Hur som helst hade ju mamma lovat, så jag kände mig väl mer eller mindre tvungen. Så.. han visade sig ju vara en trevlig och rolig kille, men enligt min uppfattning lite kufisk. Jag minns särskilt en gång när vi pratade om de senaste biofilmerna vi sett och hans bästa var någon med ett örn- eller falk namn. Typ "falkens öga" eller något liknande. Jag frågade om det var en actionthriller, men det visade sig vara en naturfilm om rovfåglar som byggde bo *fnissar*.
Hade en tjejkompis som också var från Skåne, och hon blev eld och lågor när hon träffade Kristian. Stormkär.. det var inte besvarat och jag fann det hela lite roande eftersom hon hela tiden försökte få till träffar på ett eller annat vis. Eller när vi skulle göra något så sa hon alltid "ska vi fråga om Kristian vill med". Det var en rolig sommar :) Lite impad av hans hobby pistolskytte var jag också. Nu är han tydligen svensk mästare i det.. är fortfarande lite impad :D

Okej, senast Ingrid var här frågade jag vad Kristian heter i efternamn eftersom jag tänkt lite på honom genom åren, men inte mindes hela namnet. Ingrid har ju skvallrat lite om hans liv också, även om jag inte är så välunderrättad. Gick i alla fall hem den helgen, och hittade honom på facebook. Han godkände mig som facebook vän och sen dess har vi chattat lite. Skitrolig kille!! Han sa att han åker till Stockholm ibland och att han skulle titta in på en fika nästa gång. Och idag, alldeles nyss, sa han att nästa gång är på måndag. Hans tjej kommer också med och jag ser verkligen fram emot besöket. Kan behöva något roligt att tänka på, och det ska bli supertrevligt.

Så.. skönt att det händer roliga saker också :)

-m-

1 kommentar:

Farmor sa...

Vad kul Malin att du får nåt annat att tänka på :) efter dina, minst sagt, jobbiga dagar. Hoppas du och Wilma orkar gå ut i solen imorgon oxå. Kramis till er alla 3.