besök

måndag 23 juni 2008

Jag försöker..

..promota mig själv. Ringde just MC Donalds.. det gick inte så bra med promoten.. först svarade en tjej.. och jag hörde inte vad hon sa så jag blev osäker på om jag ringt rätt nummer. Jag kom av mig och sa bara "hej, jag heter Malin Therus... jag har sökt jobb på MCDonalds" sen kom jag på hur dumt det lät, då sa jag "det är dit jag har ringt nu va", med något förvirrad stämma... -ja, svarade tjejen.. "åh vilken tur, tänk om jag ringt hem till någon och berättade att jag sökt jobb på MC Donalds" sa jag då.. och ville sjunka genom jorden. Tilläggas bör att tjejen blev så där tyst efter varje gång jag öppnat munnen och sagt något.. som om hon väntade på mer.. och då kom det ju mer.. dumma ord från mig. Oförglömligt, ja visst.. men folk som verkar lite förvirrade och mentalt handikappade kanske inte får jobba i kassan och ha ansvar för pengar och service.. vad vet jag.

Hon frågade i alla fall när jag skickat in min ansökan, och hur.. sen frågade hon om jag kunde ringa igen, och prata med Elin som var ansvarig.. "visst när då?".. klockan två ska jag ringa.. ska försöka att inte vara så förvirrad och koko när jag ringer då.. ska nog skriva en reklamjingel och läsa alternativt sjunga innantill..

"Anställ mig, för jag vill vill vill vill
verkligen jobba hos er!!! SNÄLLA!!" (tänk er gitarrsolo innan och utdragna toner och nyanser på SNÄLLA.. långt aaaa, och sen tystnad.. vad tror ni om det *blink blink*)

-på återhörande-

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha snä-ä-ä-ä-ällaaa?!