besök

lördag 14 juni 2008

Tillbaka..

..från lillsemestern..

Var nästan mer semester att komma hem *skratt*. Att det kan vara så slitsamt att vara på lillsemester med två små vilda barn.. haha. Vi kom hem igår kväll.. Wilma somnade direkt.. själv drack jag en öl och somnade vid åtta.. Men trevligt hade vi. Vi promenerade runt i Virserum, utmed ån som flyter genom lummig grönska, nere vid sjön där det var vackert och fanns gungor, besökte Dacke stopp och barnen gungade.. testade stans pizzeria och barnen åt klubbor och blev helt kladdiga i ansiktena och på händerna.. så busade dom och bråkade om vart annat hela veckan.. jag och syster blev helt galet trötta ibland.. och det blev barnen också.. Men mysigt hade vi :)

Sista kvällen åt vi isterband (det ska man göra i småland) och åt världens godaste potatissallad.. åtminstone var den väldigt god, om än inte världens godaste..

Vi var på flera olika caféer också.. och Wilma fick förståss massa nya kläder.. jag kan bara inte låta bli *skratt*.

Pratade massor gjorde vi också.. om drömbröllop och vigselringar (det blev fet bojkott av ringar med olikfärgade stenar), studentfiranden, om hur morfar och hans familj bodde när de bodde i huset.. de bodde tydligen bara på undervåningen, så hyrde de ut övervåningen.. jaja.. mycket pratande blev det. Massor av kort tog jag också.. har försökt ladda upp i bilddagboken flera gånger nu.. jävla krångelsida! får ladda upp ett och ett snart.. det bara hänger sig.. um jaja.

Idag har vi gått på stan och kikat lite på studentfirandet.. så har vi varit på Sulle, jag syster och kidsen.. sen åkte min lilla familj på kalas hos Jockes kusse Charlie..

Nu vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på.

-kram världen-

Inga kommentarer: