besök

torsdag 26 juni 2008

Vaknade..

..med huvudvärk.. två bamyl och sju liter vatten senare.. um nä det var en lögn.. men två bamyl och nybryggt kaffe i alla fall.. senare.. sitter jag nu här. Wilma fick ren blöja och gröt därimellan.. *s*

Hade lite svårt att sova i natt.. och när jag väl somnade drömde jag om hemsökta hus.. förvisso trevliga spöken, men jag vaknade ändå ett antal gånger.. vid två vaknade Wilma och fick välling också.. sen fick hon somna om och jag satt vid datorn lite, efter att jag kört två set med hantlarna bara för att trötta ut mig själv..

Låg och räknade på det där.. jag tränar 25 minuter styrka sex gånger i veckan.. underligt tänker jag, för det är fjärde veckan nu och jag vill ha snabbare resultat än så här..

När jag var femton hade jag samma problem som nu, fast då berodde inte babyhullet på magen att jag fött en baby, utan på att jag var en.. eller tonårshull kanske *s*.. då läste jag tidningen "Frida" och fick tipset att springa på stället i 10 minuter, därefter göra 16 vanliga situps och 16 situps med benen på en stol.. detta skulle göras i 4 veckor, minst 5 dagar i veckan.. så jag körde på, målmedveten som jag var.. och voila.. jag blev smalare..

Slutsats dragen nu.. jag måste börja springa på stället 10 minuter om dagen (NEJ!).. Jag måste börja motionera om jag vill att det ska synas att jag tränar styrka.. hoppa hopprep eller gå snabba promenader minst tre gånger i veckan.. för ökad puls och ökad fettförbränning..

Kan någon förklara för mig, varför jag är så besatt av min mage? Nu har det spridit sig till överarmar lår och rumpa också.. men viktigast är trots allt magen. Jag är 28 år for heavens sake! När ska fixeringen gå över?? varför kan jag inte bara vara nöjd?

-malin den knasiga-

Inga kommentarer: