besök

onsdag 26 november 2008

Barnrummet..

.. Wilmas rum börjar ta form. Igår, precis innan Wilma skulle sova, hämtade jag hennes leksaksspis och fåtöljen hon fick av mormor och morfar förra julen (dom har varit kvar hemma hos mormor och mofar) och ställde in dom i Wilmas rum. Hon hann inte leka med sakerna eftersom det var natti natti innan hon hann märka att dom fanns där.

I morse vaknade pärlan 07.50 och när hon hamnade på golvet, helt nyvaken, gick hon direkt fram till spisen, vred på alla vreden, klappade på fåtöljen, satte på musik på sitt självspelande piano och gick tillbaka och öppnade ugnsluckan. Allt samtidigt som hon kuttrade lyckligt. Jag fick lite magisk julstämning i kroppen, eftersom hon såg så lycklig och glatt överraskad ut. Förmodligen såg vi ut som två leende fån vi två. Underbara lilla Wilma.

Just nu sitter hon i babysittern (utan att vara fastspänd givetvis, hon är en stor tjej nu och klättrar ur och i babysittern lite som hon vill) och äter banan. Det stora problemet just nu är att få henne att sitta still tills hon har ätit upp.

- Nej Wilma, du får sitta still och äta, annars tar mamma bananen.
- mm, svarar Wilma och sträcker mig bananen och hoppar ner på golvet (funkar ju också, duktiga tjejen).

Tillbaka till hennes rum.. ska sätta upp en belysningsslinga till, och lite fler fjärilar, samt "WILMA-tavlan hon fick av gammelmoster på ettårsdagen", sen är det nog klart tror jag.
Ska fotografera när jag är färdig, så får ni se hur det blev.

Hon håller förresten på att säga skräp.. eller "BÄÄP!" på Wilma-språk. Det finns tydligen bääp under fötterna och mellan fingrarna och i mammas händer och i mammas hår och lite överallt. Sen låtsas hon plocka bort något från nåt ställe, säger "bääp" och stoppar något inbillat i munnen.
- Inte äta skräp, säger mamman, då skrattar Wilma och springer iväg med vickande blöjrumpa och tjuter "bääp bääp bääp!"

Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och se om det kommit in några nya jobb på ams eller nåt annat ställe jag brukar kolla upp.

-kram världen-

Inga kommentarer: