besök

måndag 10 november 2008

Nu..

.. närmar sig inskolningen på dagis med stormsteg.. vilket jag påmindes om idag när förskolan ringde. De frågade om vi ville att Wilma skulle fotograferas, och ja, varför inte tänkte jag. Så måndagen den 17:e blir det fotografering av min lilla donna. Tydligen använder de fotografierna på dagis också, så det är ju lika bra (jag vet, det heter inte dagis, men nu skriver jag, för dagis är ett bra ord). Dessutom är det föräldramöte den 20:e november och vi var välkomna, så det ska jag också gå på. Jocke får vara hemma med Wilma och inte ta del av dagisvärlden riktigt än bestämmer jag haha.

Idag är det skitväder ute.. kallt och regnigt. Jag hade tänkt mig en promenad till Djulö, men jag skjuter upp det till en annan dag. Wilma är trött och gnällig idag (också.. hoppas det blir bättre snart), så hon sover just nu. Ingenting är bra, och allting är tråkigt. Hon klättrar upp i mitt knä och vill klättra ner igen så fort hon satt sig till rätta.. läsa böcker är roligt i två sekunder sen är det skittråkigt och helst ska boken kastas långt och högt.. rida på hästen är kul i ungefär två sekunder sen lägger hon sig på golvet och sparkar och skriker.

Tror hon börjar bli frustrerad över att hon inte kan berätta vad hon vill ha och vad hon vill göra. Lilla gumman börjar bli stora tjejen, och hon tycker att det är jobbigt (och det tycker mamman också eftersom jag inte vet hur jag ska roa henne)..

Dagis blir nog kanon. Något nytt där Wilmagumman får lära sig nya saker och träffa fler barn och vuxna.

-kram världen-

Inga kommentarer: