besök

tisdag 18 november 2008

Vi kom just hem..

..det blev ingen jättepromenad.. men händiga mamman hade bestämt sig för att köpa nytt garn och sticka fler benvärmare (är inne i en benvärmarperiod just nu, så jag gör två flugor på smällen, stickar dom själv, och får massor i precis de färger jag vill ha).. okej. Fanns inget garn på favvoaffären.. jo det fanns det, men inget garn som föll händiga mamman i smaken just idag, så vi gick vidare.

När händiga mamman var inne i affären tröttnade morfar på att vänta och vips var både morfar, vagnar och barn borta.. tog en stund innan jag lokaliserat dem.. de stog utanför Åhlens. Möttes av glada tillrop, åtminstone från kusinen "mayaa mayaa" (malin på Davidspråk).. sen gick vi hem igen, till morfar, och morfar lagade mat och ungarna drev Mayaa till vansinne genom att springa ut i köket hela tiden, där morfar stod och trätte och stekte fiskpinnar med för lågt blodsocker. Sen blev det mos och fiskpinnar till ungarna tack och lov, och isterband till mig och morfar (min pappa alltså).. sen blev det sovdags för lillkusinen som busat loss hela förmiddagen. Jag var också trött och Wilma ville "ova ova", så vi gick hem.

Väl hemma var vardagsrummet i ett stort Meja-tratt-kaos, så händiga mamman klädde av Wilma overallen (som förresten är i storlek 86 och på tok för stor för att gå i) och la henne i sängen. Sen hamnade vardagsrummets sista matta i tvättmaskinen tillsammans med klorin (ungefär trettiotvå liter för säkerhetsskull).. de andra mattorna är färdigtvättade redan och väntar på stora julstädningen. Ska tvätta hallmattan senare idag.. även om det är en gångmatta som säkert behöver kemtvättas egentligen.. men dt e billare att köpa en ny, så jag kan lika gärna prova att tvätta den i vanlig maskin.. jag menar, hur illa kan det gå? (så visar det sig väl att gummit smälter och maskinen exploderar hehe)..

Ja ha ja.. mormor (mamma) är i gbg tills i morgon, så morfar och lilla David får roa varandra hela dagen och kvällen. Är väl ingen större skillnad mot annars eftersom min mamma är arbetsnarkoman.. men men..

Hupp, nu ska jag också gå och vila en stund..

Nej just ja, nu vet jag varför jag skrev hehe.. Wilma var på dagisfotografering igår. Hon var gravallvarlig och funderade på om fotografen var allmänt knäpp eller farlig som hade en ko på huvudet. Det slutade med att jag pruttade Wilma på magen och hon skrattade med tungan utsträckt ur munnen.. med andra ord blir det första dagiskortet glatt, med en lipande Wilma.

-kram värlen-

Inga kommentarer: