besök

fredag 21 november 2008

- do da..

- eh, do da, eh, oj

Wilma går runt med sin leksakstelefon mot örat.. undrar så vem det är hon pratar med.

Igår gick hon fram till Meja och sa ljud som väldigt väl lät som "gååläggdi" men jag är inte säker. Hur som helst låg Meja redan. Wilma gick också fram till Nizzekatten och morrade och skällde som en hund. Vad är det för en liten knasfia jag har? *skratt*

När min väckarklocka ringde (min mobil med en melodi) ställde hon sig upp i sängen och sjöng och dansade. Det är en bra morgon med andra ord.

Fick iväg den där ansökan igår kväll.. bättre sent än aldrig. "Verksamhetsledare för ungdomars kulturverksamhet", det låter det. -Ja tack!

Laddade också mobilen (kanske ni förstod eftersom den väckte mig i morse).. och lyssnade av meddelanden. Jag blev inte headhuntad.. fan ;) Det gällde någon skrivtävling som jag inte har skickat in något till. Sms:ade till påringaren, men hon var upptagen så hon skulle ringa mig idag. Spännande ändå, trots att det inte gällde en heltidstjänst *skratt*.

Ska iväg och jobba halvtolv, och Wilmas morfar ska passa Wilma och David ensam.. läskigt läskigt. Hur ska det gå? Han har ju inte världens bästa tålamod, så vi får hoppas att han ätit så inte blodsockret är lågt.

Nu ska jag hämta mitt nybryggda kaffe innan Wilma hinner fylla hela min mugg med kaksmulor (vilket är på gång tydligen).

-kram världen-

2 kommentarer:

Anonym sa...

tjena workingbuddy! ;D vilken najs blogg du har då! har nästan läst alla inlägg, iaf för november och jag drar slutsatsen att din unge är lovely! :)

ha det bääääääst å vi synes på donken :) hihi

Anonym sa...

Mysig unge du har lilla malin! =)
Jag orkar inte skriva något när det är så SJUKT mycket just nu, slutspurt i skolan, jobben har kaos, visning, städning, majken, förhållandet... Nej usch! Mår jag dåligt så skriver jag bara massa som jag ångrar sen. Tyvärr så är jag sån! Hoppas allt är bra med dig, det evrkar så enligt bloggen iaf :) Puss!