besök

onsdag 4 februari 2009

idag och nu..

Sitter och väntar på hantverkare.. eller egentligen väntar jag på att kaffet ska bli färdigbryggt, men men..

Alltså hantverkare.. vår altandörr har varit kass sen vi flyttade in i den här lägenheten.. handtaget har liksom varit lite löst och inte gått att skruva fast, men det har ändå gått att stänga och låsa, och öppna, med lite övertalning.. Idag gav handtaget upp.. det vred sig uppåt och hoppade ur hela låsanordningen, så nu kan man inte stänga alls.. dörren går att skjuta igen, det är allt..

Så, jag ringde fastighetsägaren och sa som det var. Att vem som helst kan ta sig in om vi går hemifrån.. det var ju inte bra sa hon.. och det är ju visst och sant. Hon skulle skicka iväg en felanmälan omedelbart, men kunde inte lova att någon hantverkare skulle hinna komma idag :O!!! eftersom en skulle sluta tidigare, men hon förstod ju problematiken. Vi måste alltså hålla oss inne jag och Wilma, utifall att hantverkarna kommer.. eller egentligen för att Meja inte ska rymma och ingen ska ta sig in när vi inte är hemma. Kommer dom inte idag, kommer dom förhoppningsvis i morgon.. men vem fan vågar gå och lägga sig och sova om dörren bara är på glänt? (JOOO jag skulle lätt gå och sova ändå, sån är jag, men jag kan ju låtsas att jag är lite mer ansvarstagande haha)

Annars tvättar jag idag, men nu går sista maskinen för tvättmedlet tog just slut, och jag kan som sagt inte gå och handla förrän Jocke kommer hem.

Det är kickoff på jobbet också idag, klockan 18.00. Vi har först möte, sen friskis och svettis-pass och efter det mat och bastubad och singstar eller hur det nu var. Förmodligen kommer jag bara vara med på mötet eftersom jag är förkyld som fan och hostar slem.. stackars mig ;)

Wilma sover, jag brygger kaffe (jag skrev visst det nyss) och nu ska jag kika in på ams hemsida och se om det dykt upp några spännande jobb.

-kram världen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack! :)