besök

tisdag 3 februari 2009

köpte bröd..

..bredde en macka.. Wilma tog en tugga, sen sprang hon iväg till pappas dataplats och hittade ett chips. Vet inte hur hon lyckas donnan.. men någon macka vill hon inte ha idag iallafall *skrattar lite*

Igår fyllde jag 30, tänkte jag skriva, men det gjorde jag inte.. jag fyllde 29. Åldersmässigt känner jag mig lite vuxnare faktiskt. "Hej, jag heter Malin och jag är 29.." Hm. nåja kanske inte.

Makedrake fyller trettio om en månad. Lillstrumpa fyller två i september. Innan dess.. på måndag om en vecka, fyller lillkusinen 2 år.. vi ska fira honom på lördag hos mormor och morfar. Moppa och momo.. Dadid :) Wilma pratar om Dadid varje dag. *skratt* Tikto-kusinen kommer också.. och Bartti och Katarina, och Majji (Det är inte jag som inte kan stava till David, Martin, Viktor och Mari jag bara anammar Wilmas uttal).. (katarina är nena av nån anledning haha, möjligt att namnet påminner om Anna-Lena på dagis, som ju är nannanena)

Okej.. idag är jag ledig faktiskt.. vi ska försöka sega oss iväg till Lövåsen med vagnen. Men det är -5 ute så jag är inte supersugen. *urk*

I övrigt vet jag inte riktigt vad som händer.. kanske ska testa min nya locktång framåt kvällen.

Förresten, om Wilma ser att någon i familjen äter något.. kommer hon fram och säger/skriker "maka!" "maka!" så man får inte äta mycket själv inte ;) Klart hon får smaka på det mesta.. det är bara bra.

Nu kaffe, sen.. får vi se.

-kram världen-

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh! Din unge alltså, helt otroligt att hon kan PRATA så mycket!!! Majken pratar för fullt, men man fattar nästan ingenting! Grattis i efterskott nu också! =)