besök

måndag 23 februari 2009

SÅÅÅÅ typiskt!

Igår ringde jobbet och frågade om jag kunde jobba extrapass idag 11.15 till 20.00. Värsta braiga passet alltså..

men!! i morse var Wilma så förkyld så jag ville inte ha henne på dagis hela dagen :( Så jag ringde till jobbet och sa det.. då bestämde vi att jag skulle jobba 17.00 till 20.00 när Jocke kommit hem. Visst, inte superpasset, men lite jobb i alla fall.

Sen la jag på luren och fick VÄRSTA magknipet.. sprang in på toa och blev sittande där skulle man kunna säga (ursäkta upplysningen).

Då kom söta ungen in, som aldrig sagt tvåords-meningar innan. Jo en gång "Pappa, aj aj", när hon gjorde hyss och ville ha pappas uppmärksamhet.. hur som helst, ungen kom in, tittade på mig med värsta busiga blicken och stora smilet.. och kläckte "mamma BAJS!" sen fnittrade hon så hon höll på att dö.. hehe. Ont i magen som jag hade kunde jag ändå inte låta bli att skratta.. söööööta Wilma.. tokiga Wilma.

Hur som helst.. från och till på toa i två timmar. Fick ringa jobbet igen..
Får inte jobba alls idag alltså, och även om det går över, så får jag inte jobba i morgon heller!!! :O!!! F A N!! är bokstäverna för det.

Jag VILL ju jobba! Och nu missar jag ordinarie passet i morgon också! SKIT! i två bemärkelser!!

Funkar ju så, när man har med mat att göra. Vilket är bra. Men jag är ju frisk i övrigt.. *gråta* Dessutom är det två sjukskrivna på jobbet den här veckan.. så nu sätter jag dom lite i klistret också. Det SUGER!

Bokade iallafall in ett pass på söndag 10.00-17.00 och stänger torsdag fredag. Ledig på onsdag.. Men så här ville jag inte att veckan skulle bli. Vill ju jobba heltid eller åtminstone 75%. Var ju inte länge sen jag var sjuk sist. Usch :( Det ser INTE bra ut.. *gråta lite mer*
Så många som ringer sig sjuka när dom är trötta och sånt.. har jag fått för mig.. blir ju så när det bara är ungdomar som jobbar.. så jag hoppas verkligen att dom inte tror det om mig. Jag vill ju så gärna jobba.. hela tiden om jag får välja..

Nu har jag gnällt klart för stunden.

-kram världen-

2 kommentarer:

Martin Therus sa...

så öär det när ungen börjar fröskolan...det suger, men finns inget att göra...de släpar med sig all möjklig skit hem _:)

/brorsan

Martin Therus sa...

Så är det när man har ungen på förskola...de drar hem alla möjliga bakterier och skit...det är bara att hugga i :-) /Brorsan