besök

måndag 8 juni 2009

hatar att vara sjuk..

..ganska fint väder idag.. här inne är jag,trött som fan och febrig.. med en snorig unge som vägrar sova (både i natt och nu).. vad mycket skönare det vore om jag var frisk, och ungen frisk. Då hade jag precis hämtat henne på dagis så här dags.. vi kunde sova lite middag och sen gå ut och leka på lekplatsen.

Nä då.. tung i huvudet är jag, skriker gör barnet.. jag går ut och röker då och då.. skriker gör barnet ;) Istället för att blunda och sova, så skriker hon och kastar alla sängkläder på golvet.. med ögonen på trekvart och snoret rinnande ur näsan. Fryser gör jag, suckar och bäddar ner snorfia igen.. sen börjar det om. Funderar på att brygga lite kaffe.. helst vill jag sova så klart, men det verkar inte särskilt lovande.

Hon vaknade runt tre i natt.. sen somnade hon inte om förrän vid sju. Stackars maken kan jag säga, som jobbar i Västerås och skulle gå upp halv fem.. inte många timmars sömn han fick.

Nu ska jag nog röka igen (jag vet idioti).. och hoppas att snoriga damen hinner somna undertiden, så att jag också får sova.. så att febern försvinner.

-kram världen-

Inga kommentarer: