besök

onsdag 24 juni 2009

onsdagen den 24:e juni

Idag är det onsdag. Jag ska snart iväg och jobba. Plocka godis på lilla coop på min sida av stan. Det är det sista jag gör i jobbväg på en dryg vecka. Jag ska ha lite välförtjänt semester förstår ni.

I morgon bär det av till sydligare breddgrader. Jag och gubben flyger till Grekland 17.05 i morgon och kommer inte tillbaka förrän torsdag nästa vecka. En gravt försenad bröllopsresa kan vi kalla det (vi har varit gifta i drygt 10 månader nu). Smekmånad även kallad.. och ni vet.. det har varit rätt jobbigt att låta bli sexet i tio månader, men vi ville hålla oss till bröllopsresan *garv*. Så här ska sexas loss haha. Nej, jag skojar bara.

Ska bli så skönt att ligga i solen, dricka drinkar och kall öl, och shoppa loss till lillfia (har lovat henne minst fem presenter, eftersom hon inte får följa med), och bara slappa för en gångs skull.

Det har varit mycket jobb hela våren för både mig och gubben. Han har ju pendlat fram och tillbaka till Västerås hela veckorna, och jag har jobbat dubbelt, vilket inte alltid synkat med nattsömn och Wilma-tider.. så här ska vilas, slappas, shoppas, solas och bara skämmas bort, så att ni vet ;)

Längtar efter den grekiska maten, och att umgås på tu man hand och bara vara, utan vardag och jobbtider att passa.

När vi kommer hem är det jobbdags en vecka igen, sen ska vi till Skåne på familjesemester med mina päron och syskon med familjer (brorsans svärisar också).. Men det blir ju senare det. Nu ska bara avnjutas grekiska specialiteter så som mythos (öl) och oliver i mängder.

Kaffedags, sen jobb.

-kram världen-

1 kommentar:

eo sa...

Avnjut en iskall mythos för mig också tack :) Gärna till en grekisk sallad med tzatziki... yummy!