besök

lördag 13 mars 2010

lördag

I onsdags fyllde gubben år.. så igår blev det lite körigt. Först vaknade vi som vanligt jag och fisen.. eller hon vaknade nog tidigare.. för när jag kom upp låg det ett halvätet äpple på vardagsrumsbordet och min dataskärm var insmetad i balsam. Sen gick vi två trappor upp och lekte med Vincent och Sanna och åt jättegod hembakad kladdkaka. Efter det blev det hem fort, och så bakade vi drygt fyrtio bullar jag och Wilma. Wilma hjälpte till att göra degen (och hon fick inte lägga i skräp från golvet, för då fick hon inte vara med.. så hon skötte sig fint). Så blev det 23 blåbärsbullar och 20 vaniljbullar medan Jocke och Meja var ute i skogen och gick. Wilma la förresten på pärlsockret också, hon är duktig hon.

Sen sprang jag iväg i raketfart till pappa, och vi åkte ut till Österåker. Den här helgen är det målarhelg förstår ni. Jag och farsgubben går en nybörjarkurs i akvarell.. får se om det blir något vettigt med det, då dyker det väl upp en bild på söndag.. men som sagt, nybörjarkurs, så man vet aldrig.

Sen hem, köpte pizza och medan jag väntade så sprang jag till coop och köpte ett paket jäst till och mer blåbär. Sen hem och äta, och baka 52 bullar till. 28 med blåbär och 24 med kanel. Idag blir det kalas här för gubben. Fast jag är ju borta från 8.40-17.10 cirka. Måla måla måla!

Sen hem så klart.. och fika lite.

Ha en bra helg alla
-malin tha mama-

Inga kommentarer: