besök

onsdag 24 mars 2010

Onsdag..

Idag åks det till Eskilstuna.. för provtagning. Inte jag förstås, men pappa.. mamma ska med. För egen del dröjer det nog minst 19 veckor innan jag åker för egen del till den stan.. eller Nyköping. Då av roligare anledning.. hoppas jag.

Själv ska jag titta in till föräldrarna innan jag börjar jobba. Ska lämna Wilma på dagis om en halvtimme, sen föräldrarna, och efter det godisplock. Byta ut lite mot påsk-sortiment.

Sen hämta på dagis, hem, städa lite, baka kanske, laga mat.. vänta på att telefonen ska ringa. Mamma skulle ringa.. gissar att det inte blir några provsvar idag, men bollen sätts i alla fall i rullning.

Pappa är rädd. Det är klart det. Han började prata om att vi skulle ta kort på honom idag på morgonen. Så att det finns foton, utifall att.. Utifall att vad? Han rymmer och vi behöver efterlysa honom på TV? göra flygblad? - Vill du ha före och efter bilder? frågade jag.. vad gäller provtagningen? Han muttrade till svar.

Jag vill inte tänka längre nu.. oavsett vad proverna visar, kan han väl inte bara falla död ner knall och fall? Vi hinner ta bilder..

Näe, nu ombytesdags, lite mer kaffe, och knalla iväg till dagis.

-m-

Inga kommentarer: