besök

tisdag 23 mars 2010

tisdag

Jag ringer upp och frågar hur man gör fisk med äggsås. Jag är inte dummare än att jag förstår att det står i vilken standardkokbok som helst, men det känns bra att ringa och fråga om en maträtt. Det är inte första gången.. det känns vanligt.

Mamma och pappa funderar på att åka till Örebro över dagen. Igår var dom i Nyköping. Som om dom stressar för att hinna med.. eller för att slippa vara hemma och tänka. Men man tänker väl lika mycket ute? Det känns konstigt med allt åkande, inte vanligt. Mamma är ledig från jobbet, det känns skrämmande på ett vis, förståeligt på ett annat.. och bra.

Jag diskar och tvättar, och snart ska dom stänga av vattnet fram till lunch. Någon vattenläcka. Jenny och Emilia kommer snart och ska dricka kaffe. Inte Emilia förstås, hon är bara fyra veckor, men Jenny. Medan Elias är på dagis.

Sen ska vi gå och handla jag och lillskruttan.. vi ska köpa ägg och persilja. Ute regnar det. Nästan vår.

-m-

Inga kommentarer: